eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Pixabay

Itt van a hőségriadó nagy nyertese

A tízszázalékos vagy azt meghaladó drágulás ellenére egyre népszerűbb termék a légkondicionáló, és a mobil klímák iránt is mind nagyobb a kereslet.

A légkondicionálók ára körülbelül 10 százalékkal nőtt az idén. A beszállítói és az ellátási lánc problémái (például az alapanyag- és a konténerhiány) késéseket okozott a gyártásban és az ellátásban, folyamatos kihívások előtt állnak a gyártók és a piacok. Mindezek ellenére az LG arra számít, hogy az idén is legalább 25 százalékkal nőnek az eladásai, mivel egyre bővül a kereslet – derül ki a vg.hu összeállításából.

A Daikinnál amintegy 15 százalékkal emelkedett a lakossági split klímák ára, ugyanakkor az ellátási lánc nehézségei egyértelműen korlátozzák a hőszivattyúpiaci kereslet diktálta mértékű növekedést. Ez a helyzet még jó ideig fennállhat, ráadásul hiány van telepítő szakemberekből, a technológiához értő szerelőkből is.

Klímaválasztáskor az elsődleges szempont a csendesség, az energiahatékonyság és a minél több funkció: ma már alapvető, hogy a klímát télen fűtésre vagy temperálásra is használják, de egyre keresettebbek a légtisztító és a frisslevegő-utánpótlást biztosító funkciók is. Fontos továbbá a távolról való vezérelhetőség, vagyis a berendezés applikációkkal történő indítása és kikapcsolása, a kívánt hőmérséklet távoli beállítása. Nem tűntek el a piacról az impulzusvásárlók sem, ők a meleg beköszöntével szükségmegoldásként vásárolják a kisebb tudású és olcsóbb készülékeket.

Az idei első öt hónapban már csaknem 1100 klímaberendezést vásároltak az eMAG-Extreme Digitalon, 70 százalékkal többet, mint 2021 azonos időszakában, illetve csaknem 300 százalékkal többet, mint a két évvel korábbi azonos időszakban. Május végéig átlagosan bruttó 121 ezer forintért rendeltek split klímát a cégnél, több mint 6 százalékkal többért, mint tavaly, a 2020-as adathoz viszonyítva pedig bő 16 százalékos a növekedés. A webáruháznál a Star-Light, Whirlpool és Hauser márkák a legnépszerűbbek. A keresettebbek a bruttó 200 ezer forintnál olcsóbb split klímák, de az ismertebb márkák népszerűbb modelljeiből jól fogynak a 250 ezer forint körüli típusok is.

Mobil klímából az idén majdnem négyszer annyit adott el az Euronics, mint 2020-ban, a 2021-esnél pedig két és félszer nagyobb árbevételt ért el már a szezon kezdetén, vagyis május elejétől június közepéig. Az eladott berendezések száma szerint a növekedés ugyanezekben az időszakokban 338, illetve 196 százalék volt.

A Media Markt is jelentős növekedésről számolt be: mobil klímákból az idén 181 százalékkal többet adott el, mint az előző év azonos időszakában, 2020-ra vetítve 175 százalékos a növekedés. Most a Gorenje, az Orion, az Electrolux és a Deltaco a legnépszerűbb márka a műszaki áruházban, a legkeresettebb árkategória pedig a 120 ezer forintos (2020-ban a 90, 2021-ben a 100 ezer forintos volt), a termékek ára átlagosan 10 százalékkal nőtt.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×