eur:
408.26
usd:
362
bux:
87215.22
2025. április 15. kedd Anasztázia, Tas
Egy gépkocsivezető a Waberers International Zrt. budapesti telephelyén, ahol ötszáz új kamiont adtak át 2014. március 26-án.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Lassan lasszóval sem lehet sofőrt fogni

A sofőrhiány régi probléma a logisztikában, az elmúlt tíz évben rendre gondokat okozott, és most megint újult erővel tért vissza a piacra, és újfent az iparág egyik fő kihívása lett.

Itthon úgy nyolcezer sofőr hiányzik a fuvarozó cégeknél, ami miatt volt olyan vállalat, amelyik 200 eurónyi jutalmat adott annak a kamionosnak, aki hozott magával egy új kollégát – írja a Novekedes.hu, hozzátéve, hogy az utóbbi hónapokban még jobban felbolydult a munkaerőpiac, de nem az előnyére. Az egyik oldalról a Covid után a normalizáció még mindig nem következett be. A járvány hatására egyes ágazatok, például a futárszolgálatok rengeteg sofőrt elszívtak, de a brexit miatt nehéz helyzetbe került Egyesült Királyság is egyre több dolgozót csábít magához.

„Mindennek tetejébe, amíg nem jött a szomszédunkban az orosz invázió Ukrajna nagy munkaerő forrás volt, de most a hadkötelesek egy jelentős része visszament. Ráadásul az, hogy ukrán családok menekülnek nyugatra és bizonyos államok jelentős mértékben könnyítették a munkavállaláshoz szükséges adminisztrációjukat, szintén erős elszívó hatást jelent” – mondta a lapnak a Waberer’s International Nyrt. igazgatósági tagja. Erdélyi Barna szerint „új munkaerő piacokat kell feltárni, „megmunkálni” és használni” – azaz messzebbről kell munkaerőt hozni.

Az ágazatban jelentkező költség-növekedések kapcsán úgy fogalmazott, hogy „az általános hatások a logisztikai szegmensre is hatnak, bizonyos ellátási láncok megszakadtak, az olajár ugrásszerűen emelkedett. Az iparágnak nincs más választása a már így is rendkívül alacsony margin szintek miatt, mint áthárítani a megrendelői oldalra (…). A költségek általános emelkedése eléri akár a 15-20 százalékot is – emelte ki a Waberer’s igazgatósági tagja, aki szerint

az elmúlt két év „zaklatottsága” miatt azonban kialakult az alkalmazkodás képessége, így a szolgáltatások folyamatosak.

A cég úgy látja: az áruellátás egyelőre biztosítható, ilyen tekintetben sokkal jobban állunk mint más országok. Hogy pontosan mi várható a közeljövőben, azt most nehéz megjósolni, de a Waberer’s-nél nem számítanak alapvető javulásra, inkább akció tervekkel készülnek a jövőre.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Magyar Levente: nem hízelegni kell, hanem érvényesíteni az érdekeinket

Magyar Levente: nem hízelegni kell, hanem érvényesíteni az érdekeinket

A trumpi vámpolitika eredőjéről, a magyar–amerikai kapcsolatokról, az Egyesült Államok–Kína–Oroszország hármas belső viszonyairól, Európa fegyverkezésének szükségességéről és a nyugat-balkáni helyzetről is beszélt Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.16. szerda, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Izmosodik a forint

Izmosodik a forint

Bár a maga vámok 90 napos elhalasztásával kicsivel lejjebb lett tekerve a kereskedelmi háború, a Donald Trump vezette amerikai kormányzat körüli bizonytalanság továbbra is nyomást helyez a kockázatosabbnak tartott, feltörekvő térségi devizákra. Ennek megfelelően a forint ma is 410 felett nyitott az euróval szemben, azonban délelőtt erősödésbe fordult. Az euró 408 forint alatt, a dollár 360 körül forog.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×