Lezárta a Debrecen térségében a 47-es főút és a 354-es főút közötti elkerülőt előkészítő közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A fejlesztés a város körül kialakuló elkerülő teljessé tételét célozza, amit jelenleg a 354-es főút, az M35-ös autópálya és a 481-es főút alkot a várostól nyugatra – emlékeztet a magyarepitok.hu.
Mint olvasható, a hiányzó keleti oldalon a közbeszerzésben nyertes UTIBER Közúti Beruházó Kft., a Pannonway Építő Kft. és az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. feladata elkészíteni az útvonalra:
- a tanulmánytervet,
- a közúti biztonsági hatásvizsgálatot (KBHV) és
- a környezeti hatástanulmányt (KHT) a környezetvédelmi engedély megszerzésével bezárólag.
A tervezett fejlesztés a hirdetmény szerint az M35-öst a 47-es főúttal Debrecentől délre összekötő 481-es főút folytatásaként indul a 47-estől. Ezután a megyeszékhelyt dél-keleti, majd keleti irányból kerüli el, és a végszelvénye az M35-öst, a 35-ös főutat és a 4-es főutat a várostól északra összekötő 354-es főútnál épül meg.
A közzétett adatok alapján a 354-est a 9+300-as kilométerszelvényben éri majd el az új elkerülő.
Az elkerülő út tervezetten hét csomóponttal, kétsávos külterületi elsőrendű főút paramétereinek megfelelően készül el, összesen 20,9 km hosszúsággal. Utóbbi hosszúság a közbszerzés szövege szerint „a két végpont (481-esen az 5+500-es szelvény és a 354-esen a 9+300-as) közötti országos közúthálózaton történő legrövidebb távolságként adódik, ami a díjszámítás alapjául szolgál”.