Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke beszédet mond az Ázsiai Pénzügyi Együttműködési Szövetség (AFCA) kétnapos pénzügyi csúcstalálkozójának megnyitóján a Magyar Nemzeti Bankban 2017. november 28-án.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Ismét kamatot emelt a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtökön az előző hetinél 30 bázisponttal magasabb, 6,15 százalékos kamattal hirdette meg egyhetes betéti tenderét.

A forint árfolyama nem reagált a kamatemelésre: ma legerősebb, 372,79 forintos euró árfolyamot negyed kilenc körül érte el, 10.00-kor átlépte a 375 forintos szintet, és annak közvetlen közelébe mozog.

Keddi kamatdöntő ülésén a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa 100 bázisponttal, 4,40 százalékra emelte a jegybanki alapkamatot, és ugyanekkora mértékben növelte a kamatfolyosó két szélét is. Ezzel az egynapos és az egyhetes fedezett hitel kamata 7,40 százalékra emelkedett, amivel az eddigi 55 bázisponttal szemben tágabb, legfeljebb 155 bázispontnyi tér nyílt meg az irányadó egyhetes betététi kamat további emeléséhez.

A friss inflációs jelentés a decemberben jelzett 4,7-5,1 százalékkal szemben 7,5-9,8 százalékosra emelte az MNB idei évre vonatkozó inflációs előrejelzését.

A múlt héten nem változtatott az előző héten 50 bázispont emeléssel 5,85 százalékon meghirdetett kamaton a jegybank. Az előző hetinél 264 milliárd forinttal kevesebb, 9326 milliárd forint betétre tettek ajánlatot a bankok, amit az MNB teljes egyészében befogadott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×