Magyarország 2010 óta minden tekintetben, így a közúthálózat fejlesztésében és a gyorsforgalmi úthálózat kiépítésében is sebességet váltott – jelentette ki a pénzügyminiszter az M4 gyorsforgalmi út Abony és Törökszentmiklós közötti szakaszának átadó ünnepségén.
Varga Mihály a nettó 125 milliárd forint hazai forrásból megvalósult, több mint 27 kilométeres, kétszer kétsávos autóút szolnoki pihenőhelyén tartott eseményen kiemelte:
- a 2010-ben még kevesebb mint 1300 kilométeres gyorsforgalmi úthálózat hossza
- mára meghaladja az 1900 kilométert.
Az elmúlt három évben évente több mint 100 kilométer új autópálya és autóút épült, melyre az útprogram keretében összesen 3600 milliárd forintot fordított a kormány, döntő részben hazai forrásból – tette hozzá.
Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) útfejlesztési igazgatója a beruházás műszaki tartalmát ismertetve elmondta: az új autóút-szakaszon
- 27 külön szintű átvezetést biztosító műtárgy,
- 4 külön szintű csomópont,
- 2 pihenőhely,
- egy 168 méteres Zagyva-híd,
- egy 110 méteres Millér-híd,
- egy 415 méter hosszú a Tisza ártere felett, továbbá
- egy 758 méter hosszú, a folyó felett átívelő híd
épült.
Utóbbi súlya meghaladja a 8300 tonnát, 148 méteres medernyílása rekordnak számít Magyarországon – tette hozzá. Közlése szerint a kivitelezés során
- 7 millió köbméter töltésanyagot,
- 150 ezer köbméter betonalapot és hasonló mennyiségű aszfaltot építettek be. Emellett
- 9 kilométernyi kapcsolódó útszakaszt is
átépítettek, felújítottak.