eur:
411.2
usd:
392.55
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Legördül az első hibrid autó, egy Mercedes-Benz CLA 250 e Coupé a kecskeméti Mercedes-gyár gyártósoráról 2020. július 21-én. Megkezdődik a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake hibrid modellek gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

A Mercedes-Benz más megközelítést választott

Teljes üzemek átállítása elektromos autók gyártására az évtized második felében várható.

A Mercedes-Benz arra számít, hogy az évtized második felére kizárólag elektromos járműveket (EV) gyártó üzemekkel fog rendelkezni, amit a piaci kereslethez rugalmasan igazodva meglévő üzemeinek a fokozatos átállításával kíván elérni.

A Mercedes-Benz nem tervez kifejezetten elektromos járművek számára külön üzemeket építeni, mert az egyes gyártósorait a gyárakon belül hamarabb át lehet állítani teljesen elektromos üzemre - mondta Jörg Burzer termelési igazgató a Reutersnek adott interjúban.

"Egy teljesen új elektromosjármű-gyár felépítése időbe telik. Más megközelítést választottunk"

- tette hozzá.

Elmondta még, hogy az elkövetkező néhány évben már biztosan lesznek olyan gyártósorai a konszernnek, amelyek csak elektromos járműveket gyártanak. Teljes üzemek átállítása elektromos autók gyártására pedig az évtized második felében várható."

A prémium autógyártó tavaly szeptemberben az IAA mobilitási kiállításon jelentette be EQE modelljét, amelynek a gyártását még az idén megkezdik Brémában, majd Peking következik. Az év végére jelentették be a csúcsmodell EQS és az EQE SUV-változatát, amelyek az amerikai Tuscaloosa-i üzemben futnak majd le a gyártósorról.

A Mercedes arra számít, hogy az EQE, az E-osztály elektromos verziója 660 kilométeres hatótávolságával nagyban elősegíti majd az elektromos modellek értékesítésének a növekedését, és így felgyorsítja az átállást is az elektromos járművek gyártására. "Az EQE brémai és később pekingi felfutásával sokkal nagyobb volumenben tudunk majd szállítani" - mondta Burzer.

A Mercedes-Benz Cars tavalyi eladásainak mindössze 2,3 százaléka volt akkumulátoros elektromos jármű, a plug-in hibridekkel együtt - amelyek belsőégésű motorral és akkumulátorral is rendelkeznek - 11 százalék volt a részesedés. A vállalat várakozásai szerint 2025-től az elektromos és hibrid elektromos autók az eladások 50 százalékát teszik majd ki, és ennek nagy hányada tisztán elektromos autó lesz. A Mercedes idén nyolc modellre bővíti e-autó kínálatát.

A meglévő modellek mindegyike a belsőégésű motoros járműveket is gyártó üzemekben készül, az építésükhöz szükséges akkumulátorokat pedig vasúton szállítják a Sindelfingenben található főüzemből a németországi és magyarországi üzemekbe. Burzer szerint az akkumulátorok összeszerelése és gyártása a későbbiekben közelebb kerülhet az autógyárakhoz, ahogy a járművek tervezése úgy fejlődik, hogy az akkumulátorokat szorosabban integrálják az autóba.

A félvezetőhiány továbbra is akadályozza a termelést, bár nem annyira súlyos a helyzet, mint a tavalyi év második felében.

"A félvezetők ellátása 2022-ben is kihívást jelent majd"

- mondta Burzer. Hozzátette, hogy az ellátási helyzetet folyamatosan felülvizsgálják.

A Mercedes-Benz a héten csütörtökön mutatja be első mérlegjelentését azóta, hogy a Daimler csoport kettévált Daimler Truckra és Mercedes-Benz csoportra. Tavaly a Mercedes-Benz márka 14 milliárd eurós korrigált üzemi eredményt ért el. Az árbevétel megtérülése így rekordmagas, 12,7 százalékos volt, és meghaladta a 10-12 százalékos célt. A negyedik negyedévben a Mercedes még 15,0 százalékos árrést is elért, és ezzel a világ legnyereségesebb autógyártói, például a Porsche vagy a Ferrari által beállított szintet tudta hozni.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×