eur:
393.07
usd:
363.59
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota egyik hibrid személyautójának emblémája a vállalat egyik tokiói szalonjában 2015. október 21-én. A Toyota ezen a napon bejelentette, hogy világszerte 6,5 millió autót hív vissza a vezetőülés melletti elektromos ablakemelő panel működésének ellenőrzésére. A visszahívás a 2005 decembere és 2010 decembere között gyártott Yaris, Corolla, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia és Scion xB modelleket érinti.
Nyitókép: MTI/EPA/Franck Robichon

Nagy célt tűzött ki a Toyota

Nyugat-Európában 2035-ben már csak zéró károsanyag-kibocsátású (Zero-Emission Vehicle, ZEV) modelleket hoz forgalomba a Toyota, addigra a vállalat globális gyártása is karbonsemleges lesz - közölte a japán autógyártó.

A cég európai kínálatában a ZEV aránya a vevői igényektől függően az 50 százalékot akár 2030-ra meghaladhatja. Addig a Toyota és a Lexus globálisan 30 új akkumulátoros elektromos modellt mutat be, egyidejűleg további hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is megjelennek a kínálatában - tájékoztattak.

A gyártó prémium márkája, a Lexus már most is szinte kizárólag öntöltő hibrid elektromos autókat ad el a kontinensen, 10 év múlva pedig az amerikai és a kínai piacra is csak elektromos autókat küldenek - jelezték.

A vállalat nemcsak az elektromos autózásban, hanem a hidrogéngazdaságban is vezető szerepre tör, ezért üzemanyagcellás modulok gyártásába kezd Belgiumban.

A különféle hajtástechnológiák arányát térségenként a helyi adottságok és a kereslet fogja meghatározni - jegyezték meg.

A Toyota Európában 2021-ben 1,07 millió járművet értékesített, ez rekordmennyiség, éves összevetésben 80 ezer darabos növekedés, ami 6,3 százalékos piaci részedést biztosít számára. 2022-ben 1,3 millió Toyota és Lexus eladásával 6,5 százalékos piaci részesedésre számítanak.

Várakozásuk szerint az európai bővülés ezt követően is jelentős maradhat. Ezt részben arra alapozzák, hogy a számításaik alapján az évtized második felére 50 százalékkal csökken az akkumulátorok járművenkénti költsége, így megfizethetőbbek lesznek az akkumulátoros elektromos járművek. A Toyota 2030-ban világszerte 3,5 millió akkumulátoros autó - közöttük 1 millió Lexus - értékesítésével számol - tették hozzá.

Címlapról ajánljuk

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×