Az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak (ITM) az egyes közszolgáltatások egységes elektronikus értékesítéséről szóló törvényjavaslata alapján a jövőben nem kell megfizetni az elektronikus értékesítést terhelő úgynevezett kényelmi díjat. (Ez a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által meghatározott nagykereskedelmi tranzakciós díjból – parkolásnál 20-50 forint – és a viszonteladónként eltérő összegű profitból áll össze és a vásárló, például az autós fizeti.)
A tervezet emellett kialakítja a mobil fizetési platform új, koncessziós rendszerben történő üzemeltetésének rendszerét. Jelenleg a "mobilfizetést", vagyis az országosan egységes, mindenki számára elérhető elektronikus közszolgáltatás-vásárlást egy állami tulajdonú gazdasági társaság, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. biztosítja. A javaslat egy
koncessziós rendszert vezet be,
így a mobil fizetési platform üzemeltetését meghatározott időre a koncessziós pályázat nyertese végezheti majd. Ennek érdekében meghatározza többek között a koncessziós pályázat kiírására jogosultakat, a koncesszió időtartamát, és rögzíti a koncesszió nyertesének fő kötelezettségeit.
Az ITM közlése szerint a tervezetben az szerepel, hogy
a koncessziós pályázat nyertese nem végezhet "kiskereskedelmi" tevékenységet, csak a platform üzemeltetését biztosítja, vagyis a "nagykereskedelmi" feladatokat továbbra is egy piaci szereplő látja el
a viszonteladói hálózaton keresztül.
A koncessziós eljárás 2021-ben kezdődhet meg és annak lezárását követően várhatóan 2022-ben indulhat az új modell szerinti működés. A tervek szerint a koncessziós eljárás lezárásáig a mobilfizetéssel elérhető közterületi parkolás, az autópálya használati díj, az útdíj, illetve a közlekedési közszolgáltatások elektronikus megvásárlása a jelenlegi rendszerben működik.