eur:
411.26
usd:
392.94
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Tájékoztató táblák az útdíjköteles M30-as autópálya és az ingyenes, Miskolcot elkerülő szakasz felhajtójánál Miskolc határában 2015. január 7-én.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Jókora változás jöhet a mobilfizetéseknél

A mobilfizetéssel elérhető közterületi parkolás, az autópálya-használati díj, illetve az útdíj, valamint a közlekedési mobiljegy kifizetésének eddigi gyakorlatán változtatna az ITM, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-től egy koncessziós céghez kerülhet a tevékenység.

Az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak (ITM) az egyes közszolgáltatások egységes elektronikus értékesítéséről szóló törvényjavaslata alapján a jövőben nem kell megfizetni az elektronikus értékesítést terhelő úgynevezett kényelmi díjat. (Ez a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által meghatározott nagykereskedelmi tranzakciós díjból – parkolásnál 20-50 forint – és a viszonteladónként eltérő összegű profitból áll össze és a vásárló, például az autós fizeti.)

A tervezet emellett kialakítja a mobil fizetési platform új, koncessziós rendszerben történő üzemeltetésének rendszerét. Jelenleg a "mobilfizetést", vagyis az országosan egységes, mindenki számára elérhető elektronikus közszolgáltatás-vásárlást egy állami tulajdonú gazdasági társaság, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. biztosítja. A javaslat egy

koncessziós rendszert vezet be,

így a mobil fizetési platform üzemeltetését meghatározott időre a koncessziós pályázat nyertese végezheti majd. Ennek érdekében meghatározza többek között a koncessziós pályázat kiírására jogosultakat, a koncesszió időtartamát, és rögzíti a koncesszió nyertesének fő kötelezettségeit.

Az ITM közlése szerint a tervezetben az szerepel, hogy

a koncessziós pályázat nyertese nem végezhet "kiskereskedelmi" tevékenységet, csak a platform üzemeltetését biztosítja, vagyis a "nagykereskedelmi" feladatokat továbbra is egy piaci szereplő látja el

a viszonteladói hálózaton keresztül.

A koncessziós eljárás 2021-ben kezdődhet meg és annak lezárását követően várhatóan 2022-ben indulhat az új modell szerinti működés. A tervek szerint a koncessziós eljárás lezárásáig a mobilfizetéssel elérhető közterületi parkolás, az autópálya használati díj, az útdíj, illetve a közlekedési közszolgáltatások elektronikus megvásárlása a jelenlegi rendszerben működik.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×