eur:
399.19
usd:
369.05
bux:
91430.21
2025. március 25. kedd Irén, Írisz
A CRRC mozdonyát tesztelik a kínai gyár tesztpályáján.Xinhua/Zhang Nan
Nyitókép: Xinhua/Zhang Nan

Ilyet sem sűrűn látni: különleges mozdony érkezik Magyarországra

A járművet a világ legnagyobb vasúti járműgyártó vállalata, a kínai CRRC Zhuzhou mérnökei tervezték.

Az Rail Cargo Hungaria (RCH) két hibrid vontató- és két hibrid tolatómozdonyt rendelt a világ egyik legnagyobb vasúti járműgyártó vállalatától, a kínai CRRC-től. Az első mozdony elkészült, úton van Európa felé, és tesztelése hamarosan megkezdődik Magyarországon – tudta meg a Magyar Nemzet a vasúti fuvarozótól.

Egyelőre két–két jármű készül, de ha a gépek teljesítik a társaság elvárásait, további húsz–húsz mozdony gyártására is lehetőség lesz. A hibrid technológia meglehetősen új a vasúti üzemben, de mert az EU a jövőben nem támogatja dízelmozdonyok vásárlását, új megoldásokat keresnek a fuvarozók.

A hibrid előnyei akkor mutatkoznak meg igazán, amikor a vonat felsővezeték nélküli szakaszon továbbít kocsikat.

Ilyenkor ugyanis a mozdony az energiát a Last Mile Power Package (utolsó mérföld akkupakk) akkumulátoraiból nyeri. A villanymozdonyokkal vontatott áruszállító vonatok a felsővezetékkel ellátott pályákon nagy távolságokon gazdaságosan, sok árut képesek elszállítani, amikor azonban a célhoz közelednek, váltaniuk kell, hiszen az iparvágányokat, rendező-pályaudvarokat, logisztikai parkokat jelenleg csak dízel vontatással érhetik el. Ez a gyakorlatban mozdonycserét jelent, ez pedig kevésbé hatékony, hiszen időben, költségben, személyzetben többletráfordítást követel.

A Last Mile villany-hibrid vonat képes rá, hogy a nyílt pályán áramszedős villanymozdonyként mozgassa a szerelvényt, majd a nyílt pályáról letérve, akár több tíz kilométeren át akkumulátoros üzemmódban eljuttassa azt az átrakóhelyre, ami a Rail Cargo Hungaria esetében legtöbbször a BILK logisztikai központot jelenti.

A villany-hibrid mozdonyok kiváltják a dízelmozdonyok használatát,

így megelőzik a gázolaj elégetésével járó jelentős környezetszennyezést.

Címlapról ajánljuk
Kamatdöntés – Íme Varga Mihály első magyarázata

Kamatdöntés – Íme Varga Mihály első magyarázata

Kamatdöntő ülést tartott a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa, ezt követően az új jegybankelnök, Varga Mihály tartott sajtótájékoztatót. Nem tér vissza a toleranciasávba az infláció idén, jövőre viszont - a jegybanki jóslat szerint - igen. Részletesen válaszolt az ÁSZ-vizsgálattal kapcsolatos kérdésekre is, és az árrésstopról, annak hatásairól is beszélt.

Megvan, első körben hova kerülnek új készpénzautomaták

Az ATM-hálózat országos kiépítéséről tárgyaltak Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterrel a Magyar Bankszövetség képviselői. A szervezet főtitkárhelyettese az InfoRádióban elmondta: az lenne az optimális, ha az olyan külföldi szolgáltatók, mint a Revolut vagy a Wise, megkülönböztetés nélkül részt vállalnának az ATM-telepítési projektben. Ismertette a projekt első fázisát is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.25. kedd, 18:00
Koltay András
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke
Ingyenes, intelligens óriáskukákra pályázhatnak a társasházak a MOHU-nál

Ingyenes, intelligens óriáskukákra pályázhatnak a társasházak a MOHU-nál

A hazai hulladékgazdálkodás fejlesztésének részeként a MOHU társasházi mintaprojektet indított, amelynek célja a szelektív hulladékgyűjtés hatékonyságának növelése, illetve a lakókörnyezet fenntarthatóbbá tétele - közölte a társaság. Kísérleti jelleggel, intelligens, nagykapacitású kukákat telepítenek díjmentesen társasházaknál. A nagyméretű úgynevezett XXL okoskukák ingyenes telepítésére a társasházak online pályázhatnak. Az XXL kukák szállítása, ürítése sem kerül plusz pénzbe a nyertes társasházaknak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×