A piaci kereslet a támogatott hitelek iránt kétszerese-háromszorosa a tavaly ilyenkor tapasztaltaknak. Mindegyik termék megtalálta a célcsoportját – mondta az InfoRádióban Szabó Norbert, a Sberbank mikrovállalati üzletágvezetője.
Korábban a folyószámlahitel volt a legnépszerűbb, az új Széchenyi Kártya Plusz programcsomagban viszont azt tapasztalták, hogy a likviditási hotel a legkedveltebb, amely egy szabad felhasználású forgóeszközhitel, és két vagy három évre vehetik fel a vállalkozások.
Az igénylői körnél a válság előtt egyszerű volt a képlet: volt egy finanszírozási igény, megvizsgálta a bank, és folyósított. Most változott a helyzet, mert rajtuk kívül megjelent két újfajta igénylő: akiket megérintett a válság és a lehetőséget látók. Előbbiek munkahelymegtartó hitelért jönnek, utóbbiak a kedvező konstrukciót meglátva találtak ki egy projektet, amit inkább hitelből, mint saját tőkéből finanszíroznak – mondta a szakértő.
Átrendezték a hitelpiacot az új termékek, mert az elmúlt két-három évben a bankok saját termékeket fejlesztettek, de ezek most háttérbe szorultak, mert nem versenyképesek a támogatott hitelekkel, amelyek dominálják a piacot az elmúlt három-négy hónapban.