eur:
395.08
usd:
367.91
bux:
0
2024. július 3. szerda Kornél, Soma
2019. január 24-én készített kép a Renault francia járműgyártó emblémájáról a vállat párizsi székháza előtt. A Fiat Chrysler május 27-én egyesülést ajánlott a Renault-nak, ezzel a világ egyik vezető járműgyártója jönne létre. A Fiat javaslata szerint 50-50 százalékos tulajdonhányaddal rendelkeznének a két cég részvényesei a közös vállalatban. Amennyiben sikerrel zárulnak az egyeztetések, a világ harmadik vezető járműgyártója jönne létre a Volkswagen és a Toyota után.
Nyitókép: MTI/EPA/Etienne Laurent

Átszervezés és hangsúlyváltás a Renault csoportnál

Nagyobb működési autonómiával rendelkező egységekre bontja szét szervezetét a Renault autógyár a konszern csütörtöki bejelentése szerint.

Az autóipari csoport főbb márkái és tevékenységi körei alapján négy autonóm szervezeti egység köré szervezi át tevékenységét. Ezek a Renault, a Dacia, az Alpine és a New Mobility lesznek.

Az átszervezés célja, hogy a csoport a jövőben a tömegtermelésre való törekvésről az értékteremtésre és a nyereségesség növelésére helyezhesse át a hangsúlyt. Luca de Meo, az idén július eleje óta hivatalban lévő vezérigazgató megfogalmaza szerint konszern "eszerint rendezi át működése játékszabályait".

Az új vezérigazgató bevallottan szakítani kíván elődje, Carlos Ghosn tömegtermelésre összpontosító politikájával. A Renault már korábban bejelentette, hogy kétmilliárd eurós költségmegtakarítási programot vezet be, melynek keretében 15 ezerrel csökkenti alkalmazottai számát az idén.

A Renault a tavalyi 970 millió első félévi nyereség után az idei első fél évben 7,29 milliárd eurós veszteséget könyvelt el, elsősorban a Nissan autógyárban tartott részesedése után.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
Járatkésés esetén fizet a biztosító? Vigyázz, van egy csavar a történetben

Járatkésés esetén fizet a biztosító? Vigyázz, van egy csavar a történetben

Felpörgött a nyaralási szezon, ez jól látszik az utasbiztosításokon is - közölte saját adatai alapján a Netrisk. Júniusban az utasbiztosítások átlagdíja 11 800 forint volt. A legtöbben olaszországi és horvátországi utazásra kötöttek biztosítást, de az idén látszik a foci-Eb hatása is. 2024-ben a tavalyihoz képest előretörtek a repülős utak, itt pedig az akár 10-20 órás járatkésések miatt még nagyobb szerepet kapnak a jól megválasztott utasbiztosítások. A kártérítéshez azonban fontos, hogy a biztosítás az indulástól egészen a hazaérkezésig tartson, és az sem mindegy, hány órás késés esetén térít az adott társaság, ezért érdemes összehasonlítani az elérhető ajánlatokat - közölte a társaság.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×