eur:
411.27
usd:
392.21
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)
Nyitókép: Michael Probst

Mostantól az unió is visszahívhat autókat

Szeptember elsejétől kemény szankciókat kaphatnak az autógyártók.

Európában eddig nem lehetett fellépni az olyan csalások ellen, mint amilyen a Volkswagen dízelbotránya volt, mert nem volt egységes szabályozás, és az EU a normák túllépéséért sem visszahívást nem rendelhetett el, sem bírságolni nem volt jogosult. 2020. szeptember 1-je óta ez másként van.

Az unió központilag is rendelkezhet mind a 27 tagország területén, ha szabálytalanságot fedez fel

– írja a Totalcar.

Az uniós szerveknek akár autónként 30 ezer eurós bírság kiszabásához is joguk lesz. Az új szabályozás szerint az EU-nak joga lesz visszavonni egy-egy autótípus típusengedélyét is, ezzel nemcsak a forgalmazás lehetőségét szüntetheti meg, hanem jogalapot teremt a fogyasztók számára is kártérítési perek elindítására.

Már meg is kezdték két kipufogógáz-vizsgáló laboratórium felállítását, mintegy 7 millió eurós befektetéssel, ahol végzik majd az Európában kapható gépjárművek rendszeres vizsgálatát.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×