A MÁV-Start Zrt. kilencvenmillió eurós, 31 milliárd forintos megbízást adott a Dunakeszi Járműjavítónak (DJJ), melynek értelmében a következő 4 évben 403 vasúti kocsi karbantartásáról, illetve ebből 209 kocsi modernizációjáról gondoskodhat a felerészben orosz-magyar ellenőrzésű TMH Hungary Invest Zrt. tulajdonában álló gyártó cég - idézte a Világgazdaság a Transmashholding International AG információja alapján írt Railway Gazette cikket.
A lap szerint 194 kocsira a szokásos, ütemezett karbantartás vár, 209-nek viszont többek között felújítják a belsejét, új, automata ajtókat, LED-es világítást és USB-csatlakozókat kapnak a vagonok.
A Dunakeszi Járműjavítónak nem ez az egyetlen óriás megrendelése: a tervek szerint már novemberben kigördülhet az első egyiptomi megbízásra készülő vasúti kocsi a gyárból. A TMH Hungary még 2018-ban kapott megbízást a 680 vasúti kocsi és további 620 vagon elkészítésére az egyiptomi állami vasúttársaságtól.
A Világgazdaság felidézi, hogy a TMH Hungary idén júniusban vette meg az MNV Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től a járműjavítót, és azt is, hogy magyar résztulajdonosa a budapesti Magyar Vagon Zrt. befektetési társaság. Mint írják, Magyarországra azonban nemcsak ezeknek az ára, hanem a teljes, 1300 kocsis tételért járó, több mint egymilliárd euró folyik majd be, mivel a Transmashholding Hungary Kft. a fővállalkozó.