eur:
392.34
usd:
360.14
bux:
72253.66
2024. július 15. hétfő Henrik, Roland
Szerelik a nagy kapacitású, emeletes motorvonat egyik kocsiszekrényét a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Dunakeszin újulnak meg a MÁV szerelvényei

Gigamegrendelést és négy évre biztos munkát kapott a Dunakeszi Járműjavító a MÁV-Starttól 31 milliárd forint értékben.

A MÁV-Start Zrt. kilencvenmillió eurós, 31 milliárd forintos megbízást adott a Dunakeszi Járműjavítónak (DJJ), melynek értelmében a következő 4 évben 403 vasúti kocsi karbantartásáról, illetve ebből 209 kocsi modernizációjáról gondoskodhat a felerészben orosz-magyar ellenőrzésű TMH Hungary Invest Zrt. tulajdonában álló gyártó cég - idézte a Világgazdaság a Transmashholding International AG információja alapján írt Railway Gazette cikket.

A lap szerint 194 kocsira a szokásos, ütemezett karbantartás vár, 209-nek viszont többek között felújítják a belsejét, új, automata ajtókat, LED-es világítást és USB-csatlakozókat kapnak a vagonok.

A Dunakeszi Járműjavítónak nem ez az egyetlen óriás megrendelése: a tervek szerint már novemberben kigördülhet az első egyiptomi megbízásra készülő vasúti kocsi a gyárból. A TMH Hungary még 2018-ban kapott megbízást a 680 vasúti kocsi és további 620 vagon elkészítésére az egyiptomi állami vasúttársaságtól.

A Világgazdaság felidézi, hogy a TMH Hungary idén júniusban vette meg az MNV Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től a járműjavítót, és azt is, hogy magyar résztulajdonosa a budapesti Magyar Vagon Zrt. befektetési társaság. Mint írják, Magyarországra azonban nemcsak ezeknek az ára, hanem a teljes, 1300 kocsis tételért járó, több mint egymilliárd euró folyik majd be, mivel a Transmashholding Hungary Kft. a fővállalkozó.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.15. hétfő, 18:00
Resperger István
ezredes, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
Bod Péter Ákos: Az 1, 2, 3 százalék logikája

Bod Péter Ákos: Az 1, 2, 3 százalék logikája

A nyár forró, ettől azonban nincs politikai uborkaszezon a világban. Nálunk sem. A június 9-i kettős választás mérsékelt érdeklődést keltő, szinte lefutott hazai eseménynek nézett ki akár csak negyedévvel azt megelőzően. Aztán nagyon másként alakultak a politikai viszonyok. Ami a gazdaságot illeti: a rossz és romló költségvetési helyzet láttán tudható volt, hogy ezúttal nem lesz mód választások előtt hangulatjavító költekezésre. Különösen úgy, hogy igen drága államosítási tervek, valamint a nagyközönség előtt ismeretlen mértékű nagyvállalati támogatások, továbbá az adósságszolgálati terhek miatt az állam költségvetési kiadásai roppantmód megugrottak. Így, amint mértékadó elemzések, valamint az Európai Bizottság tavaszi előrejelzései mutatták, a túlzott mértékű hiány mielőbbi korrekciója lett volna szükséges. Ilyenre persze nem volt kapható a kormány június előtt, eltekintve egy kiadásmérséklő csomagtól. Már az is eredmény, hogy legfeljebb az üzemanyag-kereskedőket presszionálta a kiskereskedelmi árak átmeneti mérséklésére.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×