eur:
411.25
usd:
393.18
bux:
79656.96
2024. november 22. péntek Cecília
A felújított Gyöngyösi utca és Újpest-központ metróállomás között munkavonat közlekedik az éjszakai üzemszünet alatt a 3-as metróvonal északi szakaszán 2019. április 4-én. A 3-as metróvonal megújult északi, az Újpest-központ és Dózsa György út közötti szakaszát március 30-án átadták át.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Metrófelújítás: sejtik, miért kell idő előtt nekiugrani a középső szakasznak

Az északi és déli szakaszok felújításának csúszása miatt zárják le hamarabb a 3-as metró középső szakaszán a Ferenciek tere és az Arany János állomásokat, ahol elkezdik az érintett területek megújítását – mondta az InfoRádiónak a Metróért Egyesület elnöke. Bíró Endre hangsúlyozta: a belvárosi szakaszon a metrópótlás komoly fennakadásokat okozhat.

A Metróért Egyesület elnöke szerint kényszerhelyzet állt elő, és azért kezdődhet el a középső szakasz kisebb forgalmú állomásainak a rekonstrukciója a déli szakasz befejezése és átadása előtt, amely esetében némi csúszás sejthető, hogy nehogy ne lehessen időben lehívni az uniós támogatásokat.

Mint arról az Infostart is beszámolt, a Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint első körben az Arany János utca és a Ferenciek tere állomást kezdik el felújítani márciustól, majd azt követően a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomás következik júliustól. A déli szakasz őszi átadása után viszont a teljes középső szakasz lezárásra kerül, így az említett állomásokon felül a Kálvin téret, a Nyugati téret és a Deák Ferenc téret is érinteni fogja.

Bíró Endre úgy véli, ha nem is készül el, utasforgalmi szempontból idén októberre átadható lesz az utasforgalomnak az említett déli szakasz, a teljes vonal végső átadására pedig a Lehel tér és a Nagyvárad tér felújítását követően, valamikor 2022 év vége környékén kerülhet sor.

A Metróért Egyesület elnöke valószínűsíti, hogy ahol megoldható lesz, ott autóbuszsávokat fognak kijelölni, akár a villamossíneket is érintve. De mint fogalmazott, „nagyobb csodára” nem kell számítani, így az autósforgalom rendelkezésére álló terület bizonyosan csökkenni fog. Tudomása szerint a BKK-nál jelenlegi is zajlik a forgalmi változások előkészítése, a BKV-nál pedig a 2020-as év autóbuszos beszerzésnél figyelembe vették, hogy nagyobb mennyiségre lehet szükség a metrófelújítás idején a pótláshoz.

Felújítás szempontjából a középső lesz a legbonyolultabb és a legnagyobb technikai kihívást jelentő szakasz – jegyezte meg a szakember. Bizonyos munkálatokat üzem közben és a hétvégi lezárások alkalmával, éjszakai üzemszünetekben már elvégeztek, ezek elsősorban alagútszigetelési munkák. De technológiai szerelés tekintetében rengeteg feladat lesz a közbülső szakaszon. Ferde liftek és új mozgólépcsők kerülnek beszerelésre a legtöbb mélyállomáson. Teljesen megújul a szellőztetőberendezések struktúrája, valamint a tűzvédelmi berendezések. Az állomások közül pedig a Deák Ferenc tér jelentheti a legnagyobb kihívást, amely északi részén még épül egy viszonylag nagyobb befogadóképességű lift is a mozgáskorlátozottak számára.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.

Szép a havazás, csak közlekedni ne kelljen - fotók

A havas táj látványát, a téli hangulatot sokan szeretjük, közlekedni benne annál kevésbé tartozik a kedvenceink közé. Ám ez a két dolog együtt jár, mint azt a szép, de némiképpen ijesztő fotóinkon is látszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A fejlődés mérésére a GDP-nél pontosabb, a fenntarthatósági szempontokat tükröző mutatóra, módszerre tett javaslatot Áder János a budapesti World Science Forum harmadik napjának nyitó beszédében. A volt köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke hazai kutatók által kidolgozott, három indikátorból (fenntartható GDP, fenntarthatósági teljesítmény keret, GDP-túli jólléti mutató) álló mérőszám bemutatásakor kiemelte: a GDP ugyan sok fontos dolgot mér, de azt nem, ami az emberi élet, a jólét és a fenntarthatóság szempontjából releváns. Az új mérőszám viszont megmutatja a gazdasági tevékenység negatív hatásait (externáliák), és eltünteti a GDP „vak foltjait” – érvelt Áder János.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×