Augusztusban már három hónapos csúszással számolt a BKV a hármas metróvonal rekonstrukciójánál, de az Mfor forrásai a csúszást immáron egy évesre teszik, így az alagút és az állomások felújításával várhatóan 2021 őszére végeznek. A késés oka a vártnál is kiterjedtebb azbesztmentesítési munka, illetve a kritikusra nőtt építőipari munkaerőhiány.
Csakhogy a BKV nem várhat még csaknem két évet a középső szakasz felújításának megkezdésével, mert a 2021-es kezdéssel kockára tennék az uniós források felhasználását. A hármas metró korszerűsítéséhez a 2014-2020 közötti uniós pénzügyi ciklusban elnyert összesen 172 milliárd forint támogatás terhére nem nyújtható be számla 2023 után. Ha tehát csak a déli szakasz befejezése után kezdenének neki a középső szakasznak, akkor
bizonyosan kicsúsznának a határidőből és veszne a támogatás egy része, holott a költségvetés így is szűkös.
A BKV a portálnak azt írta, ha a középső szakasz rekonstrukciójának határidejét betartják, akkor a projekt befejeződik az uniós pénzügyi ciklus zárására. A leghosszabb, középső szakasz 9 állomásának felújítására azonban továbbra sincs kivitelező. A BKV tárgyalásos eljárást hirdetett még tavaly februárban, a négy aspiráns között ott van az északi és a déli szakasz állomásait építő Strabag és az alagút rekonstrukciós munkáját elnyerő Swietelsky is, de az ár túl magas volt, és a tárgyalások sem vezettek sikerre. A városvezetésnek hamarosan döntenie kell:
elfogadja a vártnál drágább ajánlatot és győztest hirdet, vagy új pályázatot ír ki.
Ha a déli szakasz befejezése 2021 őszére csúszik, a középső szakaszt pedig 2023-ra be akarják fejezni, akkor legkevesebb egy évig két szakaszon is dolgoznak. A BKV viszont azt jelezte, hogy mindkét szakasz egyidejű lezárására nem kerül sor, de
a középső szakasz néhány állomásának felújítását megkezdenék a déli szakasz korszerűsítésének ideje alatt.
A középső szakasz állomásainak utastereiben zajló munkálatok idején csak az érintett megállóhely kerül majd lezárásra, a szerelvények megállás nélkül fognak áthaladni az építés alatt lévő állomásokon.
A metrópótlás okozta közlekedési nehézségeket súlyosbíthatja jövőre a Lánchíd és a Váralagút felújítása. A Fővárosi Közgyűlés május végén 23,4 milliárd forintban határozta meg a Lánchíd, az alagút és a pesti villamos-közúti aluljáró felújításának költségkeretét, a beérkező ajánlatok azonban jócskán meghaladták a vártat, a legalacsonyabb ajánlati ár is 12,41 milliárddal meghaladja a rendelkezésre álló keretet. A főváros vagy eredménytelennek nyilvánítja a tendert és újat ír ki, vagy elfogadja a magasabb árat.
Elképzelhető, hogy a költségeket úgy próbálják csökkenteni, hogy
az alagút felújítását későbbi időpontra halasztják.
A felújításról szóló kormányhatározat csak 18 hónapnyi lezárást engedélyez, de ez csak a közúti forgalom korlátozására vonatkozik, a felújítás időtartama 30 hónap. Tehát a hármas metró és a Lánchíd felújítása legalább másfél évig párhuzamosan zajlik majd.