eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 29. vasárnap Tamara, Tamás
Összetört gépkocsik állnak az M-7-es autópálya belső sávjában a Balatonkenesei kihajtó közelében, ahol előzőleg, egymástól néhány száz méterre két ráfutásos baleset történt. A két baleset egyikében három, a másikban négy egymást követő autó koccant. A balesetben egy nő könnyebben megsérült.
Nyitókép: Összetört gépkocsik állnak az M-7-es autópálya belső sávjában, ahol előzőleg, egymástól néhány száz méterre két ráfutásos baleset történt. MTI Fotó: H. Szabó Sándor

Itt vannak a magyar utak legveszélyesebb autósai

A Generali biztosító összesített adatai szerint az elmúlt két évben a szürke gépjárművel járó, fővárosi, 40-es férfiak kerültek a legtöbbször bajba. A személyi sérüléssel járó közúti balesetek 93 százaléka a járművezetők hibájából történik.

A Generali Biztosító január 1-je óta több tízezer autós káresetet regisztrált, összesen körülbelül nyolcmilliárdos értékben. A nemrég elkészült statisztikai adatokból azonban számos, a sztereotípiákkal leszámoló érdekességet is találhatunk, melyek túlmutatnak a milliárdos kifizetéseken.

A biztosító ügyfelei a legtöbb balesetet a fővárosban (6200) és Pest megyében (3800) szenvedték el, ezek után az ország nyugati és keleti vége a legveszélyesebb helyszín közlekedési szempontból. Győr-Moson-Sopron megyéből több mint 1600, míg Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből közel 1400 kárbejelentés érkezett.

Azt gondolhatnánk, hogy jellemzően a fiatal sofőrök okoznak több balesetet, hiszen kisebb rutinnal rendelkeznek és gyakran kevésbé megfontoltan vezetnek. Ezzel szemben

az összes káreset csupán 15 százaléka írható a fiatalok számlájára.

Negyvenéves kortól azonban megfordul a trend, és egészen a nyugdíjig az okozott károk száma ugrásszerűen megnő, az összes baleset 60 százaléka ebben az életszakaszban történik. Minden harmadik káreset a 40-esekkel (40-49 év) történik, a legtöbb baleset okozója vagy elszenvedője negyvenes férfi (17 százalék). Igaz, ez a korosztály rendelkezik a legnagyobb arányban casco és kgfb szerződéssel a biztosítónál.

A gépjárműszíneket tekintve a szürkék voltak a legnagyobb veszélyben az elmúlt két évben: több mint 7500 baleset köthető ehhez a színhez. Árnyalja a képet, hogy a leggyakoribb autószín a szürke, illetve a metálszürke. A képzeletbeli dobogó második és a harmadik helyén a fehér (4500) és fekete járművek (4000) állnak, de a biztosító többezres balesetszámot regisztrált kék, piros és barna színű autókra is.

A 2019-ben bekövetkezett káresetek 62 százalékát férfi vezetők okozták,

tehát a nők jócskán elmaradtak mögöttük.

A KSH adatai szerint 2019 második negyedévében több mint negyedével csökkent a halálos kimenetelű közúti balesetek száma, és kevesebben sérültek meg, viszont a biztosítónál növekszik a gépjárművekre vonatkozó kárbejelentések mértéke; 2019-ben eddig több mint 3000-rel ugrott meg ez a szám az egy évvel korábbiakhoz képest, és ez kétmilliárd forinttal nagyobb értékű kárösszeget is jelent.

Címlapról ajánljuk

Szigethy Gábor: abból nem születik új ország, ha valamit tagadunk

1981 és 1989 között jelent meg Szigethy Gábor népszerű könyvsorozata, a Gondolkodó magyarok. Olyan írásokat válogatott bele nemzeti nagyjainktól, írástudóinktól, melyek szerzőik saját életének és egyben a nemzet életének sorsfordító helyzeteit, válaszútjait, kérdéseit tudatosították - Szent Istvántól Babits Mihályig. A szerző a megjelent 56 kötet mindegyikéhez megvilágító erejű bevezető esszét írt, és három és fél évtized távlatából újraközölte azokat a júniusban megjelent Ezeréves utazásom című kötetében.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×