Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Összetört gépkocsik állnak az M-7-es autópálya belső sávjában a Balatonkenesei kihajtó közelében, ahol előzőleg, egymástól néhány száz méterre két ráfutásos baleset történt. A két baleset egyikében három, a másikban négy egymást követő autó koccant. A balesetben egy nő könnyebben megsérült.
Nyitókép: Összetört gépkocsik állnak az M-7-es autópálya belső sávjában, ahol előzőleg, egymástól néhány száz méterre két ráfutásos baleset történt. MTI Fotó: H. Szabó Sándor

Itt vannak a magyar utak legveszélyesebb autósai

A Generali biztosító összesített adatai szerint az elmúlt két évben a szürke gépjárművel járó, fővárosi, 40-es férfiak kerültek a legtöbbször bajba. A személyi sérüléssel járó közúti balesetek 93 százaléka a járművezetők hibájából történik.

A Generali Biztosító január 1-je óta több tízezer autós káresetet regisztrált, összesen körülbelül nyolcmilliárdos értékben. A nemrég elkészült statisztikai adatokból azonban számos, a sztereotípiákkal leszámoló érdekességet is találhatunk, melyek túlmutatnak a milliárdos kifizetéseken.

A biztosító ügyfelei a legtöbb balesetet a fővárosban (6200) és Pest megyében (3800) szenvedték el, ezek után az ország nyugati és keleti vége a legveszélyesebb helyszín közlekedési szempontból. Győr-Moson-Sopron megyéből több mint 1600, míg Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből közel 1400 kárbejelentés érkezett.

Azt gondolhatnánk, hogy jellemzően a fiatal sofőrök okoznak több balesetet, hiszen kisebb rutinnal rendelkeznek és gyakran kevésbé megfontoltan vezetnek. Ezzel szemben

az összes káreset csupán 15 százaléka írható a fiatalok számlájára.

Negyvenéves kortól azonban megfordul a trend, és egészen a nyugdíjig az okozott károk száma ugrásszerűen megnő, az összes baleset 60 százaléka ebben az életszakaszban történik. Minden harmadik káreset a 40-esekkel (40-49 év) történik, a legtöbb baleset okozója vagy elszenvedője negyvenes férfi (17 százalék). Igaz, ez a korosztály rendelkezik a legnagyobb arányban casco és kgfb szerződéssel a biztosítónál.

A gépjárműszíneket tekintve a szürkék voltak a legnagyobb veszélyben az elmúlt két évben: több mint 7500 baleset köthető ehhez a színhez. Árnyalja a képet, hogy a leggyakoribb autószín a szürke, illetve a metálszürke. A képzeletbeli dobogó második és a harmadik helyén a fehér (4500) és fekete járművek (4000) állnak, de a biztosító többezres balesetszámot regisztrált kék, piros és barna színű autókra is.

A 2019-ben bekövetkezett káresetek 62 százalékát férfi vezetők okozták,

tehát a nők jócskán elmaradtak mögöttük.

A KSH adatai szerint 2019 második negyedévében több mint negyedével csökkent a halálos kimenetelű közúti balesetek száma, és kevesebben sérültek meg, viszont a biztosítónál növekszik a gépjárművekre vonatkozó kárbejelentések mértéke; 2019-ben eddig több mint 3000-rel ugrott meg ez a szám az egy évvel korábbiakhoz képest, és ez kétmilliárd forinttal nagyobb értékű kárösszeget is jelent.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Az utóbbi évek alaposan átrajzolták Japán politikai életének valóságát. Az elmúlt 70 évben szinte folyamatosan kormányzó jobboldali Liberális Demokrata Párt (LDP) történelmi válságát éli, közben új formációk emelkednek fel. A helyzet 2025 novemberében forró lett Tokióban, amikor a kormányfő kijelentette, hogy a szigetország beavatkozna katonailag, amennyiben Kína megtámadná Tajvant. A mondatok súlyos feszültséghez vezettek, ám ennél is érdekesebb, hogy a miképpen hatott a szigetországban már egyébként is erősödő japán nacionalizmusra. Ennek legfőbb képviselője már okozott meglepetést választások során, ráadásul olyan politikai trendek törtek be az ország mindennapjaiba, amelyek máshol már jól ismertek lehetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×