December közepén befejezik az M70-es autópálya építését a szlovén–magyar határig, eközben megkezdték a Zalaegerszeg-Rédics–Lendva vasútvonal hazai szakaszának tervezését is – jelentette be a miniszterelnök október végén. Az építkezés befejezésével kétszer két sávos utat adnak át a forgalomnak – írja a Magyar Nemzet.
Az év végére fejeződhet be a Letenye és Tornyiszentmiklós közötti M70-es autóút kétszer egysávos szakaszainak autópályává szélesítése. A beruházás tartalmazza a magyar–szlovén határon tervezett pihenőhely megnyitásához szükséges közművek, illetve létesítmények megépítését, továbbá a bal pályán meglévő kilenc híd összekötését a jobb pályán kialakítandó hídszerkezetekkel – közölte a minap a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF).
De nemcsak Dél-Európa felé bővülnek a gyorsforgalmi kapcsolataink, hanem Erdély, valamint a Balkán felé is. Hatvanszázalékos készültségnél tart az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közti, 17,6 kilométeres szakasza mintegy 41,4 milliárd forintból, a 2021. januári határidő előtt sor kerülhet.
Az összesen 95 kilométeresre tervezett M44-es gyorsforgalmi út 62 kilométeres szakaszát Kondoros és Tiszakürt között október elején már átadták. Jelenleg zajlik a Kecskeméthez közeli Tiszakürt–Lakitelek szakasz építése is. A Tiszakürt–Lakitelek szakaszt 2021 augusztusáig kell befejezni, a Szentkirályig tartó öt kilométer 2023-ra készülhet el.
A következő években várható, hogy jelentősen javul a volt Jugoszlávia és általában a Balkán megközelítése a magyar autós turisták és a fuvarozók számára – teszi hozzá a napilap.