A várhatóan 2020 végére kiépülő országos rendszer nettó 11,15 milliárd forintból valósul meg, amelynek bevezetésétől a fenntartók hatékonyabb és átláthatóbb üzemeltetési körülményeket várnak a közösségi személyszállítás területén. A projektben összehangolják majd a helyközi közösségi járatok - MÁV, Volán - működését és jegyértékesítési rendszerét.
A szolgáltatások versenyképességét valós idejű, interneten és mobiltelefonon is elérhető utastájékoztatás segíti majd.
Közölték: az új rendszer az elektronikus jegyértékesítésen túl számos szolgáltatást biztosít, többek között integrált menetrendi rendszert, és elektronikus ügyfélszolgálatot. A helyközi közösségi közlekedés digitalizációja a közlekedéstudományi intézet felügyeletével és koordinációjával valósul meg.
A tájékoztatás szerint a nyertes konzorcium végzi az egységes jegyértékesítési rendszer kialakítását és ahhoz szükséges központi- és háttér-infrastruktúra rendszer beszerzését és komplex kiépítését. Emellett a társaságok feladata a fődiszpécseri és forgalomirányító rendszer, valamint az ügyfélszolgálati és utastájékoztató központ kialakítása, 25 érintőképernyős és vandál-biztos kültéri jegykiadó automata rendszerbe állítása. További 5300 autóbuszt szerelnek fel jegykiadó és jegyellenőrzési funkcióval rendelkező fedélzeti számítógéppel (OBU), és a szükséges hardverek, valamint szofterlicencek beszerzése, és szofverfejlesztési szolgáltatások ellátása is a konzorcium feladata - írták.