A fuvarozók arról panaszkodnak, hogy a jelentős költségnövekedésüket nem tudták a díjszabásban érvényesíteni – tájékoztatta az InfoRádiót Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára, hozzátéve: 10-20 százalék közötti áremelésre lenne szükség a gazdaságos működésükhöz.
Ráadásul a jövőben újabb költségnövekedés várható, hiszen az Európai Unióban hamarosan elfogadják a mobilitási csomagot – mondta a főtitkár.
A munkadíjak emelkedésén túl az üzemanyagárak jelentős növekedése, a kötelező felelősségbiztosítási és az útdíjak drasztikus növekedése is jelentős költségbővülést jelent - utóbbi tényező egyes kategóriákban a 32,5 százalékos mértéket is elére. Egyre inkább terjed ráadásul a külföldiek által végzett illegális fuvarozási tevékenység is - hangsúlyozta Karmos Gábor.
Az EU-s intézkedés alapján sok fuvarozási típusban az európai átlagbért kell majd fizetni a sofőröknek.
A rendes heti pihenő pedig nem tölthető a kabinban, így szállást is kell fizetni a sofőröknek. A csomag legkésőbb ősszel lép majd hatályba.
Karmos Gábor elárulta: jelenleg Magyarországon 12,5 ezer fuvarozó vállalatot tart nyilván a közlekedési hatóság, közel 75 ezer járművel; 95 százalékuk mikro- és kisvállalkozás, átlagosan 5-6 az átlagos járműszám. A szektor közel 120 ezer főt foglalkoztat - ennyi közúti árufuvarozó van, hozzájuk jönnek még a buszos vállalkozások – emelte ki.