eur:
402.93
usd:
360.91
bux:
97065.84
2025. május 18. vasárnap Alexandra, Erik
Nyitókép: Pixabay

Éledezik a lakástakarék-piac

A tavaly év végi sokk után már két szolgáltató is előállt új termékkel.

A Fundamenta és az OTP is előállt új termékkel, 5-15%-os befizetésarányos hozamot kínálnak, ez azonban lényegesen kevesebb, mint az elvett 30 százalékos állami támogatás (a teljes tőkére vetítve még az állampapírhozamokkal sem veszi fel a versenyt), és bizonyos esetekben sokkal szigorúbb feltételeket kell teljesíteni a hozammaximalizálás érdekében - írja a Portfolio.hu.

A gazdasági hírportál cikke szerint az Erste lehet a harmadik szereplő, akinek a visszatérése várható, a portál úgy tudja, hogy már MNB-engedélyeztetés alatt állnak az új termékeik.

A cikk szerint,ha a megtakarítás a cél, az OTP termékét érdemes választani, ha viszont kedvező, fix kamatozású hitelt szeretnénk felvenni, a Fundamenta mellett érdemes dönteni.

Nem változtak ugyanakkor:

  • a költségek: a számlanyitási díj a szerződéses összeg (betét+kamatok+hitel) 1%-a maradt, a számlavezetési díj szintén 150 forint / hónap maradt (a számlanyitási díj továbbra is nullázható bizonyos akciók keretein belül).
  • a betéti kamatok: 0,1%-ot kínál mindkét szolgáltató, a bónuszra ezt nem írják jóvá.
  • a felhasználás és a kiutalási időszak: a lakástakarékokban összegyűlt pénzt továbbra is lakáscélra költhetjük el, a kiutalási időszak 2 hónap maradt.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
Nagy fejtörést okoz a kormányoknak a világformáló megatrend – Mit lehet tenni?

Nagy fejtörést okoz a kormányoknak a világformáló megatrend – Mit lehet tenni?

Ahogy világszerte gyorsul az elektromos járművek terjedése, a trendnek egyre jelentősebb hatása van az energiafogyasztásra, az olajkeresletre és az állami költségvetésekre is. Az EV-k 2024-ben már több mint 180 TWh áramot fogyasztottak, és évente 1,3 millió hordó olajat váltottak ki – a tendencia 2030-ra megháromszorozódhat. Mindez komoly adóbevétel-kieséssel jár, különösen a benzin- és dízelfogyasztásra kivetett adók terén, amit a villamosenergia-adók csak részben kompenzálnak. A kormányok ezért világszerte új adóintézkedésekkel – például útdíjakkal, súly- és regisztrációs adókkal, vagy az elektromos járművekre is kiterjedő ÁFA-val – próbálhatnak egyensúlyt teremteni a bevételek fenntartása és az elektromobilitás ösztönzése között. A cél: fenntartható, méltányos átmenet a tiszta közlekedés felé, társadalmi elfogadottság mellett. Vajon sikerülhet? Az IEA elemzése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×