Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Villamosszerelvény a Nyugati pályaudvar és a Király utca közötti vonalszakaszon az Oktogonnál, a Teréz körúton 2017. november 22-én. Százharminc évvel ezelőtt Európában elsőként indult villamosjárat Budapesten. A Nyugati pályaudvar és a Király utca közötti egy kilométer hosszú villamosvonal 1887 novemberében készült el.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Ennek a számnak nem fognak örülni a budapestiek

Kétszáz vizsgált világváros közül mindössze hat olyan van, ahol jobban nőtt a dugóban töltött órák száma egyetlen év alatt, mint Budapesten.

Egy átlagos budapesti ingázó 162 órát töltött forgalmi dugóban 2018-ban - derül ki a Inrix kutatóintézet friss jelentéséből a g7.hu írása alapján. Ezzel a magyar főváros a 30. helyen áll egy 200 világvárost felvonultató listán. Tendenciáját tekintve a helyzet romlik, egy év alatt 11 százalékkal ugrott meg a szám, 2017-ben még 16 órával kevesebbet vesztegeltek a budapestiek a forgalom miatt - a romlást tekintve csak hat város teljesít rosszabbul Budapestnél, miközben a legtöbb városban javult a helyzet.

Bogotában a legrosszabb a helyzet, ott átlagosan 272 órát vesztegeltek dugóban. A dobogó második fokán Róma áll 254 órával, de Milánó és Firenze is bekerült a "legjobb" 15 közé.

Az Inrix az egyes országok estében azt is megpróbálta megbecsülni, hogy mindennek mekkora a gazdasági hatása. A kutatóintézet elemzésében felhívta a figyelmet, hogy ez nem könnyű vállalkozás, a rendelkezésre (nem) álló adatok miatt mindössze három országban vállalkoztak erre, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Németországban:

  • az amerikaiak például 87 milliárd dollárt buktak tavaly azzal, hogy dugóban álltak, ami a teljes magyar GDP nagyjából 60 százaléka.
  • a briteknél ugyanez 7,9 milliárd font (2684 milliárd forint)
  • a németeknél pedig 5,1 milliárd euró (1622 milliárd forint) volt.

A legtöbbet a bostoniak veszítik a dugók miatt, ott egy sofőr átlagosan közel 2300 dollárt (645 ezer forintot) bukik el egy évben, de nem sokkal jobb a helyzet Londonban és Washingtonban sem.

Címlapról ajánljuk

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 25. 15:25
×
×
×
×