A Dacia Duster, a Nissan Leaf és a Citroën C4 Cactus nemrég újult meg, mostanra pedig akár Magyarországon is megvásárolhatók. Nem mindenki teheti meg, hogy zsebből fizesse ki ezeket az autókat – a legolcsóbb Dacia Duster ára is 3 millió forinttól kezdődik. Ilyenkor reális opció lehet az autók lízingelése, főleg most, amikor gyakran igen alacsony THM mellett választhatjuk ezt a lehetőséget – írja a lap.
Már 4,99 százalékos THM mellett is lízingelhetünk, amennyiben egy új Dacia Dustert szeretnénk vásárolni. A lízing fix kamatozású, futamidő tekintetében pedig 24-72 hónap között válogathatunk. Az autó megvásárlásához, illetve a lízing igénybevételéhez legalább 30 százalékos, tehát nagyjából 1 millió forintos önerővel kell rendelkeznünk.
Jóval drágább autóról van szó az új Nissan Leaf esetében, hiszen a Nissan honlapja szerint a kocsi kezdő listaára 10,4 millió forint. Az 1,5 millió forintos állami kedvezménynek köszönhetően azonban már 8,9 millió forintból is lehet ilyen autónk, továbbá a magasabb ár mellett kedvezőbb feltételekkel is lízingelhetünk: a THM 0 százalékos. Itt azonban nem fix a hitel kamatozása, illetve csupán a 36 és a 48 hónapos futamidő közül választhatunk. A minimális önerő mértéke pedig 40 százalékkal magasabb, mint az előbb említett modellnél.
Szintén fix kamatozású lízinget vehetünk igénybe akkor, ha egy új Citroën C4 Cactust szeretnénk megvásárolni. A kölcsön THM-e 3,74 százalékos, a futamidő pedig 60 hónapos. Az önerőnek 44 és 57 százalék között kell lennie, tehát nagyjából 2-2,2 millió forinttal mindenképpen rendelkeznünk kell akkor, ha egy ilyen autót szeretnénk megvásárolni.
A Suzukinál 5,49 százalékos THM mellett lízingelhetünk, az önerőnek minimum 20 százalékosnak kell lennie. Futamidő terén elég nagy a mozgástér: 12 hónap a legrövidebb és 84 hónap a leghosszabb választható lehetőség.
A lízing mellett lehetőségünk van személyi kölcsönt igénybe venni autóvásárlásnál, ám ilyenkor biztos, hogy a lízingnél magasabb kamatot leszünk kénytelenek fizetni. Ennek az az oka, hogy lízing esetében az autó tulajdonjoga a finanszírozónál marad, így az kisebb kockázatot vállal, mint egy fedezetlen személyi kölcsönnél.