„Az egyik legfontosabb feladat a kibocsátott káros anyag és a stressz csökkentése, illetve a balesetmentes mobilitás megvalósítása. Ezt a Bosch a hálózatba kapcsolt technológiákkal kívánja elérni, ami első körben okos városokban fog működni” - vázolta a vállalat kommunikációs munkatársa.
Hozzátette: a jövő mobilitása intelligens, multimodális és megosztott.
„A cél, hogy mindenki stresszmentesen közlekedhessen, és a közlekedés minden résztvevőjét, miden közlekedő eszközt –
a tömegközlekedésben résztvevőket, a gépjárműveket, az önvezető járműveket, a motorkerékpárokat – egy közös hálózatba kapcsoljunk”
- ismertette Hack Mónika.
A hálózatban való működéssel kapcsolatban elmondta: 2020-ra minden új termék és eszköz internetes kapcsolódási lehetőséggel fog rendelkezni, így jön létre a közös kommunikáció.
„Egy interneten keresztüli okostelefon-applikációval például előre lehet foglalni majd a multimodális mobilitási szolgáltatásokat, amik jelentős szerepet játszanak majd a zsúfoltság csökkentésében” – ismertette.
A nagyvárosi közlekedés széleskörű automatizálása pedig egyre nagyobb biztonságot és ezáltal kevesebb balesetet jelent – tette hozzá Hack Mónika.
Elmondta, hogy
évente több mint 1,2 millió haláleset történik a világ útjain, a hálózatba kapcsoltság azonban elősegíti ezeknek a baleseteknek a megelőzését, számának csökkentését.
A jövőben minden tizedik jármű megosztott jármű lehet a jövőben.
„Erre már most is van nagyon jó példánk: a Coup nevet viselő e-robogómegosztó szolgáltatás Berlinben és Párizsban működik, aminek a segítségével nemcsak egy internetes platformon keresztül előre lehet foglalni járművet, hanem a levegő minőségének a javításában is szerepet játszik, hiszen az elektromos megoldásoknak köszönhetően csökken a károsanyag-kibocsátás is” - közölte a Bosch kommunikációs munkatársa.