eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Itt épül az új hazai autópálya - kilométerenként hárommillárdért

Itt épül az új hazai autópálya - kilométerenként hárommillárdért

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üteméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt. A cégek a két ütemben összesen 29,5 kilométer autópályát építenek magasépítési létesítményekkel, nettó 98 milliárd forintért.

Tovább építheti az M4 autópálya Berettyóújfalu és a román határ közötti szakaszát a tiszakécskei Duna Aszfalt Kft. és Hódút Kft., ezúttal kiegészülve az A-Híd Zrt.-vel, nettó 83,002 milliárd forintért. A cégek a második ütemben egy 26,53 kilométeres, 2x2 sávos szakaszt építenek, irányonként egy pihenővel és egy tengelysúlymérő állomással, továbbá a határnál egy ideiglenes határátkelőhellyel - derül ki a Napi.hu cikkéből.

Az építményekkel együtt

egy kilométer építése 3,13 milliárd forintba kerül.

A nyertes cégek vállalási ára 14,4 milliárd forinttal drágább, mint a tendert kiíró állami NIF Zrt. által előzetesen becsült szerződési érték. A kivitelezést uniós támogatással finanszírozzák.

Ehhez hasonlóan többe került a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakasz első ütemének, egy 2,95 kilométeres rész építése is, mint előzetesen tervezték. Ennek kivitelezését a Hódút és a Duna Aszfalt nettó 15,209 milliárd forintos árajánlattal nyerte el, míg a szerződés eredetileg becsült értéke 13,05 milliárd forint volt. A cégekkel tavaly októberben szerződtek az első ütemre, 2x2 sávos autópálya építésére, Berettyóújfalunál mérnökségi telep és autópálya-rendőrség kivitelezésére.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×