eur:
402.93
usd:
360.13
bux:
97065.84
2025. május 19. hétfő Ivó, Milán

Autóipari szenzáció készülődik

Francia kézbe kerülhet az Opel.

Előrehaladott tárgyalásokat folytat a General Motors a PSA Grouppal az Opelről. A Reuters értesülései szerint a francia autógyártóé lehet az Opel.

Egyesülhet a francia PSA-csoport és a General Motors európai leányvállalata, az Opel. A megállapodást akár néhány napon belül bejelenthetik - írja a Portfolio.hu.

A PSA, a Peugeot és a Citroen gyártója és a GM között már most is van együttműködés, nem teljesen új a kapcsolat a két cég között, a szabadidő-terepjárók (SUV) és a kisbuszok gyártásában dolgoztak együtt, és már korábban is volt szó róla, hogy komolyabb együttműködés jöhet a két vállalat között. Ez 2013-ig volt téma, amikor is a GM eladta a részesedését a francia autóipari csoportban.

A PSA szóvivője a Reutersnek megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak az amerikai szektortárssal, hogy mélyebbre fűzzék a kapcsolatukat, de sem az Opel, sem a PSA-ban 14-14 százalékos részesedéssel rendelkező francia állam, illetve a Peugeot-család sem kommentálta a híreket.

Veszteséges az Opel

A GM bizonyára szívesen megválna a folyamatosan veszteségeket termelő érdekeltségétől. 2015-ben a General Motors európai operációja, az Opel 600 millió dolláros veszteséget ért el, 2016-ra a cél az volt, hogy a hatalmas veszteség után mindenképpen nyereséges legyen az európai leányvállalat, ez azonban nem jött össze, az Opel az év egészében 257 millió dollár veszteséget ért el.

1999 óta veszteséges egyébként az Opel, amiben rossz nyelvek szerint szerepet játszik az is, hogy a GM a csoport veszteségeinek egy részét Európában mutatja ki, de az elhibázott modellpaletta és a magas költségek is szerepet játszanak a veszteségben.

Nagy gyártó jöhet létre

Az Opel problémáinak egy része abból ered, hogy a GM gyakorlatilag beszorította az európai autópiacra, azon kívül nem értékesíthet járműveket, ebben viszont változást hozhat az, ha a PSA konszernhez kerülne az Opel. A GM európai leányvállalata tavaly 5,4 százalékkal több, összesen 979 ezer járművet adott el Európában, piaci részesedése azonban 6,8 százalékról 6,7 százalékra csökkent, jóval lemaradva a Volkswagen-csoport (23,9 százalékos piaci részesedés), a Renault-csoport (10,2%), és a PSA (9,9%) mögött. A PSA és az Opel piaci részesedése összesen 16,6 százalék lehetne Európában, ezzel a VW-csoport mögött a második helyre jönne fel az új márkacsoport.

A General Motors egyébként 1929-ben szerzett többségi tulajdonrészt az Opelben, 1931-ben pedig a teljes irányítást is megszerezték.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
Nicușor Dan nyerte a romániai elnökválasztást, már holnap kormányalakításról tárgyalna – Híreink percről percre

Nicușor Dan nyerte a romániai elnökválasztást, már holnap kormányalakításról tárgyalna – Híreink percről percre

Nicușor Dan független jelölt, az RMDSZ által is támogatott progresszív bukaresti főpolgármester nyerte az elnökválasztást a majdnem végleges eredmények szerint. Dan több mint 54 százalékot szerzett, míg ellenfele, a magyarellenes AUR párt vezére, George Simion közel 46 százalékot. A részvétel nagyon magas, több mint 64 százalékos volt: ilyen magas részvételre 1996 óta nem volt példa Romániában. A magyarlakta megyékben kimagasló mértékben nyert a progresszív jelölt, a székelyföldi Hargita megyében több mint 90 százalékos eredménnyel. Bár a diaszpórában Simion győzhetett, előnye nem volt olyan magas, hogy a belföldi eredményeken fordítani tudott volna.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×