Minden idők legkorruptabb beruházása – fogalmazott a Miniszterelnökség miniszter-helyettese sajtótájékoztatóján. Csepreghy Nándor szerint a korábbi kormányokat és a korábbi városvezetést terheli a felelősség a visszaélésért.
"A jelentésből egyértelműen kiderül, hogy politikai és jogi felelősség is terheli az akkori kormányokat és az akkor döntést hozó városvezetést. Így
ez jelenti a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai kormányok, valamint a Demszky-féle városvezetés felelősségének megállapítását.
Ami miatt súlyos aktualitása van az ügynek, az nem más, mint annak az 59 milliárdos büntetésnek a sorsa, amellyel Brüsszel Magyarország összes állampolgárát sújthatja amiatt, mert a Demszky-Medgyessy-Bajnai-Gyurcsány klán ilyen bűnöket követett el" - fogalmazott a miniszter-helyettes.
Csepreghy Nándor elmondta: a kormánynak most 2 hónapja van, hogy reagáljon az OLAF megállapításaira.
A miniszter-helyettes a jelentés nyilvánosságra hozataláról azt mondta: a Nemzeti Adat- és Információvédelmi Hivatal véleményét várták meg csupán. Péterfalvi Attila hivatali elnök véleménye az, hogy mivel közszereplőket nevez meg a jelentés, személyiségi jogokat nem sért a jelentés közzététele.
A négyes metró megépítése 452,6 milliárd forintba került. Az OLAF-jelentés szerint a szabálytalan szerződések a teljes összeg 60 százalékát, azaz 272,8 milliárd forintot érintenek.
Az OLAF-jelentés szerint az elcsalt összeg 166,9 milliárd forint, ebből a közvetlenül érintett uniós forrás 59 milliárd forint.
Az eddigi információk szerint az okozott kár nagy részét 5 szerződéshez köti a jelentés: ezek a Siemens, az Alstom, a BAMCO konzorcium, a Swietelsky, és a Strabag-Hídépítő szerződések.