A Toyota luxusmárkája, a Lexus tizenkét éve vezeti az amerikai listát, és azóta most történt meg először, hogy egy amerikai márkát is ugyanolyan megbízhatónak találtak.
Az amerikai lista első tíz helyén egyébként a hazai modellek - Cadillac, Mercury, Lincoln és Oldsmobile - mellet ott van még maga a Toyota is, illetve két másik japán márka, a Honda és a Subaru.
Egyetlen európaiként a BMW került be az első tízbe, a 7. helyre, közvetlenül a Toyota mögé. A Mercedes 13., az Audi 25., a Volkswagen pedig 35. Más európai autót csak elvétve találunk a listán, amelyen nincs egyetlen olasz vagy francia márka sem.
Az autópark eltérő összetétele és a mérési módszerek eltérései miatt nehéz összehasonlítani az amerikai, illetve a legnagyobb európai, a német autóklub rangsorát, de érdemes megemlíteni, hogy a német listán a közép- és a felső középosztályban is az Audi, Mercedes és BMW foglalja el a dobogót, ebben a sorrendben.
Ami viszont közös a két listán, az az, hogy az ezredforduló óta nagyon kevés kivételtől eltekintve az autók egyre megbízhatóbbak lesznek: 2000-től mostanáig Németországban és az Egyesült Államokban is közel húsz százalékkal csökkent a bejelentett hibák száma.
Az akkumulátor meghibásodását kivéve az összes hibatípusra igaz, hogy egyre ritkábban fordul elő; a hibás vagy lemerült akkumulátor miatti szervizigény viszont több mint egy évtizede folyamatosan nő.
Utóbbi azonban nem azért van, mert a mai akkumulátorok rosszabbak lennének: az autókban egyre több az elektromos berendezés és ezek miatt folyamatosan nő az akkumulátorok igénybevétele.