A csatlakozás új lehetőségeket jelenthet a cégnek, mivel a korábbi 35 helyett 150 ország 700 célállomása lesz elérhető a Malév utasai számára - nyilatkozta Gönci János, a cég vezérigazgatója az InfoRádiónak.
John McCulloch, a oneworld első számú vezetője kiemelte: a Malév, a Royal Jordanian és a japán JAL-csoport csatlakozásával a világ három, a légiközlekedés szempontjából leggyorsabban fejlődő régiójának társaságai csatlakoztak a szövetséghez, ami a oneworld történetének eddigi legnagyobb bővítését jelenti.
Veres János pénzügyminiszter a csatlakozás mellett kiemelte a tulajdonosváltás jelentőségét is. A pénzügyminiszter hangsúlyozta, hogy olyan új tulajdonosa van a magyar nemzeti légitársaságnak, amely biztosítja a Malév jövőjét.
"A Finnország felől fújó szél elhozta a oneworldöt a Malév számára" - utalt Veres János arra, hogy a csatlakozási folyamatban a Finnair volt a magyar légitársaság szponzora.
Borisz Abramovics, a Malév igazgatóságának megválasztott elnöke szerint a oneworld-tagság nagy feladat és lehetőség a Malév számára. "Biztos vagyok abban, hogy a Malév jól kihasználja a szövetségi tagságát és az AirUnion orosz légiszövetséggel való kapcsolatát" - mondta.
Utóbbi légitársaság szintén Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozik. Az elnök a Malév előnyeit ecsetelve hangsúlyozta, hogy a Malév szakembergárdája jó, a flottája kiváló és Budapest elhelyezkedése is páratlan.A Malév vezérigazgatója reménykedik abban, hogy már jövőre nyereséges lehet a légitársaság. Gönci János az InfoRádiónak adott interjúban a szövetségi tagság előnyeiről is beszélt.
Milyen lehetőségek nyílnak meg elsejétől a Malév előtt?
A csatlakozással és az új tulajdonos tőkeerejével lehetőség van arra, hogy két éven belül nyereségessé váljon a vállalat, az utasok jóval több helyre repülhetnek, hiszen a korábbi 35 helyett immár 150 ország több mint 700 célállomását választhatják. A törzsutas-program kiteljesedik, április elsejétől a oneworld légitársaság valamennyi repülőgépén lehet majd gyűjteni a pontokat, ám az igazi utasszám-növekedés az átszálló utasokból származik majd.
Mekkora bevétel-növekedést várnak a csatlakozástól?
Idén mintegy négymilliárd forintos növekedést várunk úgy, hogy ehhez semmiféle költség nem tartozik, összességében pedig nyolcmilliárdot, tehát következő évben még négymilliárdot.
Milyen területeken érhetők el megtakarítások?
A szövetségnek közös repülőgép-beszerzési politikája van, de a karbantartás, az alkatrész-beszerzés területén és a járművek beszerzésében egy ilyen közös politika nagyon sokat jelenthet.
Milyen kötelezettségeket ró a szövetségi tagság a Malévre, és meg tud-e felelni ezeknek a társaság?
Akkor dőlt el, hogy megfelelünk a követelményeknek, mikor a oneworld elhatározta, hogy felveszi a Malévet. A hálózat és a flotta nagyságát fenn kell tartani és természetesen el kell fogadnunk a más hálózatokon gyűjtött törzsutas-pontokat - de ez a Malévnek nyereséget fog termelni, hiszen a Malév az egyik legkisebb légitársaság a szövetségben.
Számít-e arra, hogy már jövőre nyereséges lesz a Malév?
Elég komolyan reménykedem benne.
A macskaetetés aranyszabályai, van közte meghökkentő is