Jelenleg, ha szállásokkal kapcsolatosan keres valaki a Google-ben, a hagyományos találatokon túl térképpel, illetve néhány kiemelt ajánlattal találkozhat. Ám ennek a vállalat bejelentése szerint vége lehet, és az ilyen keresések is pontosan úgy nézhetnek majd ki, mint az összes többi: egyszerű kék linkek, semmi más - írja a hvg.hu.
Németországban, Belgiumban és Észtországban már elkezdte tesztelni mindezt a Google, bár nem saját döntése nyomán, hanem EU-s nyomásra, a digitális piacokról szóló jogszabálynak (DMA) eleget téve.
A Google közlése szerint az elmúlt egy év során az Európai Bizottsággal és több iparági szereplővel együttműködve dolgozott, többek között szállodákkal, üzletekkel és légitársaságokkal. A DMA okozta változások miatt ezek a vállalkozások 30 százalékos forgalomcsökkenésre panaszkodtak, miközben az összehasonlító oldalak elérése nőtt.
Több változást is terveznek eszközölni a keresőben, például "kibővített és azonos formátumú egységeket" vezetnek be, ami gyakorlatilag annyit tesz, hogy a felhasználók választhatnak a kereskedői és összehasonlító oldalak között.
A TechCrunch portál szerint a leglátványosabb változás az lesz, hogy a már említett elemek eltűnnek a keresési találatok közül, és így se kiemelt szállodák, sem azok címei nem lesznek láthatók egy térképen a találati oldalon. A cikk szerint a teszt ideiglenes, és szélesebb körben csak nagyon vonakodva vezetnék be.
A vállalat igyekszik egyensúlyozni a kompromisszumok között, és igyekszik olyan megoldást találni, ami mind a felhasználóknak, mind a vállalkozóknak, és természetesen a Google-nek is előnyös.