Az X közösségi médiaplatform (korábbi nevén Twitter) vezérigazgatója, Linda Yaccarino bejelentette, hogy decemberben több mint 10 millió új felhasználóval bővült a platform - írja a Reuters értesülése alapján a Portfollio. A vállalatnak nem szokása nyilvánosságra hozni, háyn felhasználóval rendelkezik, több részletet pedig ezúttal sem árultak el arról, a mostani adatok hogyan viszonyulnak az átlagos regisztrációs arányokhoz, vagy hogy Linda Yaccarino miért döntött úgy, hogy megosztja ezt a konkrét statisztikát.
Júliusban a tulajdonos Elon Musk még azt nyilatkozta, a platformnak 540 millió felhasználója van havonta.
Mint írja a portál, a felhasználói regisztrációk a vállalat számára kritikus időszakban ugrottak meg. A New York Times beszámolója szerint az X akár 75 millió dollárnyi reklámbevételt is elveszíthet az év végéig, mivel több nagy hirdető partnere is felfüggesztette a marketingkampányait a platformon.
Olyan nagy hirdetők szüneteltetik kampányukat a platformon, mint
- az Apple,
- a Disney,
- a Warner Bros Discovery,
- a Comcast,
- a Lions Gate Entertainment,
- a Paramount Global,
- vagy az IBM.
A novemberi döntésre azután került sor, hogy Musk támogatta egy felhasználó állítását, miszerint egyes zsidók gyűlöletet szítanak a fehérek ellen. Ezek után csak tovább fokozta a botrányt, hogy a Media Matters nevű nonporfit szervezet felfedezte, a nácizmust népszerűsítő X posztok mellett nagyvállalatok reklámjai is megjelentek. Válaszul az X november végén rágalmazási pert indított a Media Matters ellen.