A TikTok az egyik leggyorsabban növekvő közösségi hálózat, amelyet a 18-24 évesek 44 százaléka használ, 20 százalék kifejezetten azért, hogy híreket fogyasszon itt - írja a Sky News.
A Reuters évente elvégzett kutatásában 46 ország 93 895 felnőtt lakosát kérdezték meg, minden egyes piacon mintegy 2000 ember részvételével.
A tavalyi felmérés szerint a 18-24 éveseknek még csak 40 százaléka használta a Tiktokot, híreket pedig 15 százalékuk olvasott a platformon.
A TikTok jelentősége tehát nőtt, míg a felmérés szerint a Facebook mint hírforrás egyre kevésbé népszerű.
Idén már csak az emberek 28 százaléka válaszolta azt, hogy itt olvas híreket. 2016-ban összehasonlításképp 42 százalék volt ez az arány.
A TikTok, az Instagram és a Snapchat esetében
a felhasználók jobban hisznek a hírességeknek és az influenszereknek, mint az újságíróknak és a médiavállalatoknak, még hírek kapcsán is.
A TikTok-felhasználók mintegy 55 százaléka és az Instagram-felhasználók 52 százaléka a híreket ilyen csatornákon keresztül kapta, míg a TikTok-on mindössze 33 százalékuk, az Instagramon pedig 42 százalékuk tájékozódott hírekkel kapcsolatosan a mainstream médiából és újságíróktól.
A felmérés azt is megállapította, hogy a TikTok-felhasználók 44 százaléka sokkal jobban bízik a "hétköznapi emberekben" a hírekkel kapcsolatosan, mint a többi platform felhasználói.
Az is kiderül a kutatásból, hogy az emberek távol akarják tartani magukat a nyomasztó hírekről, mint amilyenek az ukrajnai háborúról és a megélhetési válságról szóló tudósítások. A kutatás számos országban általában csökkenő érdeklődést mutatott a hírek iránt, valamint magas szintű szelektív hírkerülést.
A híreket kerülők 53 százaléka elkapcsol, ha híreket hall vagy olvas valahol, 32 százalék pedig kerüli azokat a témákat, amelyek rontják a hangulatát vagy fokozzák a szorongását.
Egyeseket - elmondásuk szerint - a hírek túlságosan igénybe vesznek érzelmileg, ezért kerüli el azokat.
A kutatás azt is megállapította, hogy a hírekbe vetett bizalom két százalékponttal csökkent az elmúlt évben, és az emberek 56 százaléka számára aggodalom elválasztani az álhírt a valóditól.