Ritkán tér be bankba a magyar ember - írja pénzintézeti információira hivatkozva a keddi Világgazdaság. A betérők is egyre kevésbé tranzakciók ügyében járnak ott, inkább tanácsadásra, tájékoztatásra vágynak.
Ez a ritkább ügyfélkapcsolat hozta azt, hogy megnehezült az adategyeztetés.
A CIB lakossági ügyfelei évente másfél alkalommal látogatják pénzintézetüket, a prémiumügyfélkörben ez az arány magasabb, de ők is alig több mint kétszer mennek be bankjukba.
Az OTP-sek évente átlagosan háromszor látogatják meg valamelyik bankfiókot.
A válaszok alapján kiemelkedik a Takarék csoport, a fiókhálózatból kapott visszajelzések azt mutatják, hogy a kisebb településeken élő ügyfelek jellemzően havonta keresik fel a fiókjaikat, ahol többnyire egyszerű banki tranzakciókat hajtanak végre (pénzt vesznek fel, befizetnek, betétet kötnek le).
A K&H Banknál úgy látják, hogy miközben az ügyfelek egyre szívesebben veszik igénybe a digitális szolgáltatásokat, és az olyan tranzakciókért, amelyeket az e-bankon vagy a mobilbankon keresztül otthonról is, önállóan el tudnak végezni, nem feltétlenül mennek be bankfiókba.