eur:
397.91
usd:
359.43
bux:
74189.72
2024. október 1. kedd Malvin

Ivásra buzdíthatnak a leszoktató reklámok

Kampányt indítottak Nagy-Britanniában a fiatalok alkoholfogyasztásának visszaszorítására. Sokan azonban úgy vélik: elképzelhető, hogy a reklámok hatása ellentétes lesz a várttal.

A hirdetések a fiatalok idióta viselkedését mutatják be, sokan azonban úgy vélik: a szpotokban olyan jelenetek láthatók, amelyek miatt a célcsoport tagjai vonzónak tarthatják az alkoholfogyasztást.

Így látják ezt a Bathi Egyetem kutatói is. A Választás a tied című hirdetésekben ittas fiatalok szerencsétlenkedését mutatják be, az egyiken például egy fiatal beesik a bejárati ajtón.

A kutatók szerint azonban az italozó tinik körében ez a viselkedés teljesen elfogadott, sőt, vicces. Ha egymásnak mesélik élményeiket, ilyen történetekkel állnak elő. A reklámok így nem mint tanmesék funkcionálnak.

Címlapról ajánljuk
Nem vár Brüsszelre a kormány, kész a kulcs az Erasmus program felszabadításához

Parlamenti kedd
Nem vár Brüsszelre a kormány, kész a kulcs az Erasmus program "felszabadításához"

Megkezdődött annak a törvénytervezetnek a társadalmi vitája, amelynek célja a kizárás megszüntetése az Erasmus és Horizon programokból. Az InfoRádió Varga-Bajusz Veronikát, a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, valamint fiatalokért felelős államtitkárát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.02. szerda, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×