A nemzeti fejlesztési miniszter szerint egyelőre megmarad a személyszállítás a Déli pályaudvaron, viszont elkerülnek onnan a MÁV tevékenységével közvetlenül össze nem függő tevékenységek, mint például a raktározás. Seszták Miklós az első gazdasági kabinetülés után a Figyelőnek arról is beszélt, hogy három jelentős, a budapesti vasúti közlekedést érintő projekt indul, bővítik a Kelenföldi pályaudvart, amit részben a 4-es metró miatti kötelezettséggel, részben a várhatóan épülő nagykórházzal indokolt. A tárcavezető hozzátette: a második projekt a Nyugati pályaudvar és a Nyugati tér rekonstrukciója, valamint a Keleti pályaudvar felújítása.
Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter júniusban arról beszélt, hogy a kormány még nem döntött a Déli Pályaudvar sorsáról. A tárcavezető szerint a bezárás csak akkor történhet meg, ha a pályaudvart ki tudják váltani, például a kelenföldi fejlesztésével.
„A 4-es metrót erősíti Kelenföld korszerűsítése, mert az támogatja a 4-es metrót, de csak a zöldítéssel van összefüggésben. A budai oldal Dunához közel eső részében a zöldfelületek növelése lenne a cél.”
Tarlós István főpolgármester korábban azt mondta: a Kelenföldi pályaudvar nem képes átvenni a Déli pályaudvar szerepét, ezért arra egyértelműen szükség van.
„Nyolc vágányt át kellett adni a MÁV-nak, hogy a nagy P+R parkoló megépülhessen. Ezek elvesztése lehetetlenné teszi az ésszerű bővítést, a kiszolgáló épületek úgyis teljesen alkalmatlanok. A tízperonos vágánypárnak meg kell maradnia!”
A II. kerületi polgármester májusban a Budán élők és dolgozók érdekére hivatkozva a Déli pályaudvar egyes funkcióinak megtartása mellett foglalt állást. Láng Zsolt kiemelte, hogy az erre járóknak évtizedek óta fontos, metrókapcsolattal rendelkező pályaudvar a Déli, amelyet a II. kerület bármely pontjáról legfeljebb egy átszállással el lehet érni közösségi közlekedéssel, 10-20 perc alatt. A fideszes politikus azt kérte: ne szüntessék meg a vasútvonalak kényelmes elérhetőségét. Szerinte a Kelenföldi pályaudvar nem tudja pótolni a Délit.