eur:
408.36
usd:
385.61
bux:
77965.78
2024. november 20. szerda Jolán
Egyelőre megmarad a Déli pályaudvar

Egyelőre megmarad a Déli pályaudvar

A kormány jelenlegi álláspontja szerint a Déli pályaudvar megőrzi személyszállítási funkcióját. A Kelenföldi pályaudvar mellett a Nyugatit és a Keletit is felújíthatják.

A nemzeti fejlesztési miniszter szerint egyelőre megmarad a személyszállítás a Déli pályaudvaron, viszont elkerülnek onnan a MÁV tevékenységével közvetlenül össze nem függő tevékenységek, mint például a raktározás. Seszták Miklós az első gazdasági kabinetülés után a Figyelőnek arról is beszélt, hogy három jelentős, a budapesti vasúti közlekedést érintő projekt indul, bővítik a Kelenföldi pályaudvart, amit részben a 4-es metró miatti kötelezettséggel, részben a várhatóan épülő nagykórházzal indokolt. A tárcavezető hozzátette: a második projekt a Nyugati pályaudvar és a Nyugati tér rekonstrukciója, valamint a Keleti pályaudvar felújítása.

Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter júniusban arról beszélt, hogy a kormány még nem döntött a Déli Pályaudvar sorsáról. A tárcavezető szerint a bezárás csak akkor történhet meg, ha a pályaudvart ki tudják váltani, például a kelenföldi fejlesztésével.

„A 4-es metrót erősíti Kelenföld korszerűsítése, mert az támogatja a 4-es metrót, de csak a zöldítéssel van összefüggésben. A budai oldal Dunához közel eső részében a zöldfelületek növelése lenne a cél.”

Tarlós István főpolgármester korábban azt mondta: a Kelenföldi pályaudvar nem képes átvenni a Déli pályaudvar szerepét, ezért arra egyértelműen szükség van.

„Nyolc vágányt át kellett adni a MÁV-nak, hogy a nagy P+R parkoló megépülhessen. Ezek elvesztése lehetetlenné teszi az ésszerű bővítést, a kiszolgáló épületek úgyis teljesen alkalmatlanok. A tízperonos vágánypárnak meg kell maradnia!”

A II. kerületi polgármester májusban a Budán élők és dolgozók érdekére hivatkozva a Déli pályaudvar egyes funkcióinak megtartása mellett foglalt állást. Láng Zsolt kiemelte, hogy az erre járóknak évtizedek óta fontos, metrókapcsolattal rendelkező pályaudvar a Déli, amelyet a II. kerület bármely pontjáról legfeljebb egy átszállással el lehet érni közösségi közlekedéssel, 10-20 perc alatt. A fideszes politikus azt kérte: ne szüntessék meg a vasútvonalak kényelmes elérhetőségét. Szerinte a Kelenföldi pályaudvar nem tudja pótolni a Délit.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Schmidt Mária: a normalitás választása volt Amerikában, egyben egy elitellenes népszavazás

Donald Trump megválasztásával a reálpolitika és a kiszámatóság kerül előtérben az ideológia helyett, és ezzel kezelheti a konfliktushelyzeteket is – mondta Schmidt Mária Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a magyar–amerikai viszony változásáról, Európa szorult helyzetéről és kitért a közel-keleti válság lehetséges megoldásaira is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.20. szerda, 18:00
Takács Ernő
az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke
A tech papírok húzták az amerikai tőzsdéket, ralizott az Nvidia

A tech papírok húzták az amerikai tőzsdéket, ralizott az Nvidia

Felemás mozgásokat láthattunk kedd reggel az ázsiai piacokon, ezt követően Európában jó hangulatban indult a kereskedés, de hamar elfogyott a lendület. Gazdasági események szempontjából idehaza az MNB kamatdöntése volt izgalmas, Amerikában pedig a friss lakáspiaci adatokra ajánlott ma figyelni. Az európai tőzsdéken egyre nagyobb mínuszok voltak megfigyelhetők, miután a piaci szereplőket aggasztja, hogy Oroszországban jóváhagyták a nukleáris elrettentésre vonatkozó változtatásokat. A magyar piac ebben a miliőben is alulteljesített, az esést az OTP részvénye vezette. A tengerentúlon a technológiai részvények teljesítettek jól a mai kereskedésben, élen az Nvidiával.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2017. augusztus 19. 08:07
×
×
×
×