Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Future Combat Air System  – FCAS ( Jövő Harci Repülő Rendszere)
Nyitókép: Wikipédia

Botrány a közös európai vadászgép fejlesztés körül

Egyre nehezebb összetartani azokat a nyugat-európai cégeket, amelyek közös munkával próbálják fejleszteni a legújabb generációs vadászbombázót.

Nem éppen halad gördülékenyen az együttműködés a közös, európai hatodik generációs vadászbombázót fejlesztő csapat tagjai közt: az Airbus és a Dassault közt komoly konfliktus van – írja meg a Defense News értesülésére hivatkozva a Portfolio.

Valami nem működik” – mondta ezt a két cég együttműködéséről Éric Trappier, a Dassault Aviation vezérigazgatója a francia törvényhozás előtt. Hozzátette: az egész programot felül kell vizsgálnia az abban résztvevő országoknak, illetve kell találni egy módot arra, hogy

„jobban menedzseljék” a koordinátorok ezt az "ambiciózus projektet."

A közlemény annak kapcsán született, hogy 2022-ben Franciaország, Németország és Spanyolország megbízott néhány európai hadiipari vállalatot, egész pontosan a Dassault Aviationt, az Airbust, az Indra Sistemast és az Eumetet, hogy kezdjenek el fejleszteni egy összeurópai, hatodik generációs vadászbombázót. A projekt jelenleg Future Combat Air System (kb. A Jövő Harci Repülő Rendszere – FCAS) névre hallgat.

Trappier azt mondta: a résztvevők nem tudnak megállapodni sok fontos kérdésről, például, hogy osszák meg a fejlesztési folyamat egyes elemeit. Ez biztosan időbe fog telni” – mondta a vezérigazgató a nézeteltérésekkel kapcsolatosan. Ettől függetlenül Trappier úgy látja, a demonstrátor hamarosan el fog készülni. "Folyamatosan alkalmazkodunk, állandóan tárgyalunk. Gyakorlatilag állandó tárgyalásban ragadtunk. Remélem, hogy meg tudunk állapodni és tudunk haladni" – mondta a vezető.

Trappier szavaira reagálva az Airbus közleményt adott ki:

azt írták, hogy elkötelezettek az FCAS-program iránt

és hogy „jelentős eredményeket” értek eddig el a fejlesztésben.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×