Infostart.hu
eur:
388.77
usd:
330.13
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Módosul november 3-tól, hétfőtől – az eddigi tapasztalatokat, megváltozott utazási szokásokat figyelembe véve – a MÁVbuszok közlekedési rendje a Székesfehérvár–Veszprém–Szombathely vonalon.
Nyitókép: MÁV

Figyelem, változik a buszok közlekedése egy fontos főútvonalon

Módosul november 3-tól, hétfőtől – az eddigi tapasztalatokat, megváltozott utazási szokásokat figyelembe véve – a MÁVbuszok közlekedési rendje a Székesfehérvár–Veszprém–Szombathely vonalon. A változás a vonatok közlekedését nem érintik.

„A szombathelyi Bakony InterCityk gyorsjáratú, átemelő pótlóbuszai a Székesfehérvár–Devecser viszonylat helyett rövidebb útvonalon, csak Veszprém és Devecser között közlekednek. A Göcsej InterCityk és sebesvonatok pótlóbusza továbbra is az eddig megszokott menetrend szerint közlekedik” – tájékoztatott a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.

Azt is tudatták, hogy a Budapest–Székesfehérvár–Zalaegerszeg között utazóknak újfajta, gyorsabb eljutási lehetőséggel készül a MÁV-csoport: első körben pénteken és vasárnap délután a Balaton InterCity vonatokhoz csatlakozva Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg között gyorsjáratú MÁVbuszok szállítják az utasokat.

A vasútvonal a GYSEV üzemeltetésében van, a pálya helyreállításhoz ugyanakkor külső, vállalkozói kapacitások bevonása is szükséges, amihez közbeszerzési eljárást kell lefolytatni. Ezt a MÁV-csoport bonyolítja le – közölték.

Az eljárás folyamatban van, ugyanakkor annak előrehaladását lassíthatja, hogy az egyik pályázó a Közbeszerzési Döntőbizottságnál megtámadta eljárást, így a vonalszakasz várhatóan később készülhet el, mint ahogy az a pályaműködtető GYSEV Zrt. és a MÁV-csoport eredeti terveiben szerepelt – tájékoztattak.

Abban nincs változás, hogy a nyertes vállalkozónak a szerződéskötést követően csaknem 4 hónapja lesz a pálya forgalomba helyezésére. A vasúti személyforgalom újraindulása – a közbeszerzési eljárással kapcsolatos jogi vitát is figyelembe véve – 2026 első felében várható – olvasható a közleményben.

Felhívták a figyelmet arra, hogy az állomásokon, online felületeiken közzétett hirdetmények fejléce december 13-i dátumot jelöl,

ez azonban nem a munkálatok határidejét jelöli, hanem a menetrendváltás előtti utolsó napot.

„A 2025/2026-os menetrendhez igazodó vágányzári hirdetmények – a módosítások érvénytartamával – várhatóan még novemberben kikerülnek az utastájékoztatási felületekre” – közölték.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×