Infostart.hu
eur:
388.65
usd:
330.01
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pexels.com

Iránytűt kaphatnak a továbbtanulás előtt álló diákok

Az adott intézmények népszerűsége és az oda jelentkező diákok teljesítménye is meghatározó a most készülő gimnáziumi rangsor elkészítésében – mondta a Mathias Corvinus Collegium középiskolai rangsorért és kapcsolatokért felelős vezetője. Wittmann Zsolt szerint a november 27-i magazin iránytű lehet majd a továbbtanulás előtt álló diákok szüleinek, tanárainak és az oktatásban dolgozók számára is.

A Mathias Corvinus Collegium és az Oktatási Hivatal az országos gimnáziumi rangsor elkészítésével arra kereste a választ, hogy mitől jó egy iskola – hangsúlyozta Wittmann Zsolt, az MCC középiskolai rangsorért és kapcsolatokért felelős vezetője az InfoRádióban. Hét indikátort vizsgáltak, köztük népszerűségi és teljesítmény indikátorokat is.

"A népszerűségi indikátorok között ilyenekre kell gondolni, mint a túljelentkezési arány vagy az oda jelentkező diákok írásbeli központi felvételi vizsgaeredményének átlaga. A teljesítmény indikátoroknál pedig olyan, széles szakmai közönség által elfogadott és konszenzusos teljesítmény indikátorok kerültek be, mint az érettségi átlag, az emelt szintű érettségi vizsgák aránya, a felsőoktatási felvételi arány, az országos kompetenciamérési eredmények vagy az OKTV-döntősök" – sorolta.

Wittmann Zsolt arról is beszélt, hogy a rangsor kapcsán egy országjáráson is részt vesznek, személyesen is találkoznak a top 100 iskola vezetőjével. Többnyire az a visszajelzés szokott érkezni, hogy a rangsorba kerülés nagyon jó külső megerősítés a hétköznapi erőfeszítésekre, a hétköznapi pedagógiai, tanulási munka elismerésére.

Nagyon komoly erőfeszítések árán kerülnek be ebbe a körbe az intézmények, ami plusz büszkeség az intézménybe járó diákok, illetve a tanárok számára is.

Dugasz János, az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának vezetője a listáról elmondta: fontos megkérdezni az érintetteket, mik lennének a szakmailag jó irányok, milyen a jó iskola, milyen a jó gimnázium. Jelezte, hogy a Mandiner hamarosan egy teljes különszámot szentel a 2026-os országos gimnáziumi rangsornak, amely friss adatokkal szolgál majd minden érintettnek. Dugasz János hozzátette: a november 27-én megjelenő magazin iránytű lehet a továbbtanulás előtt álló diákok szüleinek, tanárainak és az oktatásban dolgozók számára is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×