Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Szobra és Vácra induló vonatok a Nyugati pályaudvaron 2021. július 18-án. A megszokotthoz képest kevesebb vonatot tud fogadni a Nyugati pályaudvar július 18-án reggeltől, mert a pályaudvaron több munkálatot nem fejezett be időre a kivitelező - közölte a Mávinform az MTI-vel. A végleges átadásig kisebb kapacitással működik a pályaudvar, a vonatforgalmat korlátozták a munkálatok mielőbbi befejezéséért.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Felszámoltatja a bíróság a Ganz-Mavag és a Dunakeszi Járműjavítót

A teljes magyar vagongyártás veszélybe kerülhet, ha bedőlnek ezek a cégek, a hiányuk rányomná a bélyegét a vasúti közlekedésre is.

Nagyon nehéz helyzetbe került a magyar vasúti járműjavítás kulcsfontosságú cége, a Dunakeszi Járműjavító Kft. és anyavállalata, a Ganz-Mavag International Kft. – írja a Szabad Európa cikke nyomán a hvg.hu.

A cégbíróság csütörtökön elrendelte a két vállalkozás felszámolását. A Dunakeszi Járműjavító megszűnése a teljes magyar vasúti közlekedésre hatással lehet, tekintve, hogy itt végszerelték a KISS-motorvonatok középső kocsijait, és számos javítási munkát is végeztek a MÁV-nak. A vállalatnak a felszámolás elrendelésekor 673 alkalmazottja volt. A lap szerint azután került bajba a vállalat, hogy az orosz partner, a Transmashholding Ukrajna megtámadását követően kiszorult egy 1350 vagonra kötött egyiptomi üzletből, és a kocsikat Dunakeszin csak veszteséggel tudták volna legyártani.

Nyáron a kormány bejelentette, hogy megmenti a gyárat, később azonban kiderült, hogy ehhez 40 milliárd forintra lenne szükség. A Ganz-Mavag a múlt héten levélben jelezte fizetésképtelenségét a partnereinek.

A kirendelt felszámolóbiztos dönthet úgy is, hogy megpróbálja az államnak eladni a cégeket, vagy megkísérelheti hagyni bedőlni azt, és egy újba átmenteni a vagyonelemeket. Csakhogy az utóbbit megnehezíti, hogy a Dunakeszi Járműjavító vagyonának jelentős részét olyan tanúsítványok és licenszek jelentik, amelyek beszerzése egy új cég számára legalább másfél évbe telne.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×