Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Összeroncsolódott személygépkocsik az M4-es autóúton Abonynál 2021. január 22-én. Egy román teherautó közlekedett Budapest irányából Szolnok felé az M4-es autóút 90-es kilométerénél, amikor eddig tisztázatlan okból négy személygépkocsinak ütközött, majd azokat egy kamionnak tolta. Az egyik gépkocsit vezető férfi olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen meghalt.
Nyitókép: MTI/Donka Ferenc

Ezek Magyarország halálútjai – itt a teljes lista

A 4-es főúton és az M1-es autópályán a legveszélyesebb az autózás, de másik két sztráda is ott a lista elején.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján a vezess.hu összegyűjtötte, hogy a hazai főutak és autópályák közül melyiken van a legtöbb baleset.

Kiderült, hogy Magyarország leghosszabb közútján, a Budapesttől Záhonyig 352 kilométeren át húzódó 4-es főúton van a legtöbb „személysérüléses közlekedési baleset”. A második pedig nem sokkal elmaradva az M1-es autópálya, pedig elvileg az jóval biztonságosabb, mint egy főút, de a lista élmezőnyében ott van az M3-as é az M5-ös sztráda is.

Út Személysérüléses balesetek
1. 4-es főút 167
2. M1-es autópálya 149
3. M3-as autópálya 119
4. M5-ös autópálya 117
6-os főút 117
6. 3-as főút 106
7. 1-es főút 101
8. 7-es főút 99
9. 5-ös főút 84
10. 8-as főút 77

A portál megnézte, hogy hol halnak meg a legtöbben, és ebben két autópálya áll az első két helyen: az M1 és az M3, előbbin 14 halálos baleset volt tavaly, de az M3-ason is tíz tragikus karambol történt. Érdekesség, hogy kisebb, két számjegyű utak is bekerültek a tíz halálút közé, így a Hajdú-Bihart, Békést és Csongrád vármegyét átszelő, 245 kilométeres 47-es főút, valamin az 52-es Kecskemét és Dunaföldvár között.

Út Halálos balesetek
1. M1-es autópálya 14
2. M3-as autópálya 10
3. 1-es főút 8
4-es főút 8
M5-ös autópálya 8
6. 47-es főút 6
7. 3-as főút 5
5-ös főút 5
52-es főút 5
6-os főút 5

A szaklap azt is megnézte, hogy az utak hosszához viszonyítva hogy alakul az utak veszélyessége. A személyi sérüléssel járó és a halálos baleseteknél is az M1-es az első, előbbi kategóriában majdnem minden kilométerére jutott ilyen baleset, utóbbiban 11,4 kilométer lett az átlag.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×