Az együttműködést segítő kórházi információs platform készült, az új rendszerrel az állami és a magánegészségügyi szolgáltatók hatékonyabban szervezhetik meg az ellátást, kezelhetőbbekké válnak az erőforrások, csökkenthetőek a várakozási idők és a költségek is optimalizálhatóak - közölte a megvalósító konzorcium.
A fejlesztéssel az Asseco Central Europe Magyarország Zrt., a Dél-pesti Centrumkórház és a Pannon Egyetem együttműködésének azon célkitűzése is teljesült, hogy a legújabb - az ipar egyes területein már magabiztosan alkalmazott - technológiai innovációkat az egészségügyi ellátórendszer, és így a betegek szolgálatába állítsa - olvasható a projektről a cég által eljuttatott záróközleményben.
A tájékoztatás szerint a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal a "Piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek" konstrukció keretében 700 millió forint támogatást ítélt meg a Kollaboratív kórházi információs platform projekt megvalósítására. A fejlesztés költsége a társaság által biztosított önerővel együtt csaknem 1,2 milliárd forint.
Az új, intelligens informatikai szoftver orvosszakmai szempontok szerinti folyamatszemléletre építve segíti az adatalapú döntéshozatalt - ismertették.
Hozzáfűzték: a fejlesztők a szakszemélyzet és a betegek számára egyaránt elérhetővé tették és kiterjesztették a kórházi rendszer használatának határait, együttműködésben az eHealth rendszerekkel, köztük legfőképpen a Magyarországon már működő Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel (EESZT).
"A rendszer túllépve a jelenlegi kereteken sokkal szorosabb és hatékonyabb együttműködést biztosít a páciens és az egészségügyi szolgáltató között, többek között egy új páciensportál, valamint a telemedicina rendszer beépítésének köszönhetően. Ezt a konzorcium az új rendszerrel már nemzetközi környezetben is tesztelte" - írták.