Januárban közel 1500, vagyis majdnem napi 50 alkalommal intézkedtek a BKK-rendészet munkatársai Budapesten – derült ki a Főpolgármesteri Hivatal hvg.hu-nak küldött tájékoztatásából. Ez idő alatt a rendészek több mint 15 ezer járművet és 21 ezer megállót ellenőriztek.
Január végén kiadott közleményében a BKK azt írta, hogy a rendészeti osztály 39 fővel kezdte meg működését (33 rendész és 6 rendőr), jelenleg pedig 36 rendész és 6 rendőr, azaz összesen 42 fővel dolgozik a testület, így messze még a 75 fős cél.
Ittas, szennyezett ruházatú és rendbontó utassal szemben többször volt szükség beavatkozásra, illetve a megállókban történő koldulás miatt is volt már szükség a rendészekre.
Márciusra ígérik, hogy megjelenik a segélyhívó gomb a Budapest GO applikációban, amin keresztül lehet majd riasztani a rendészeket. Addig a Fővárosi Ügyeleti és Irányító Központot kell keresni a 06-1/301-7500-s telefonszámon, vagy közvetlenül a járművezetőnél kérhetnek segítséget az utasok, de életveszély vagy bűncselekmény esetén csak a rendőrök avatkozhatnak be, ilyenkor a 112-t kell hívni.
Az utazási szabályok megsértése esetén viszont saját jogkörben eljárhatnak a rendészek, leszállíthatják a rendetlenkedő vagy zaklató, fenyegető, agresszív utasokat. A szociálisan nehéz helyzetben lévő embereket viszont nem hagyják magukra, ha le is szállítják őket, riasztják az illetékes szociális ellátó szervezetet, és megvárják, amíg kiérkeznek a szakemberek.