Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
highway with two signs indicating the speed limit and protective fences on both sides on a cloudy winter day
Nyitókép: PepeBaeza/Getty Images

Elfogadták az M9-es autóút nyomvonalát, még Budapestet is érinti a lépés

Az Építési és Közlekedési Minisztériumban döntést hoztak az M9-es nyomvonala és az M91-es gyorsforgalmi út végleges nyomvonaláról, tudatta közösségi oldalán Bányai Gábor, a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosa.

A tervtanács döntést hozott a Kiskunhalastól alig több mint 10 percnyi távolságra tervezett az M9-es nyomvonala és M91-es gyorsforgalmi út végleges nyomvonaláról, a csomópontokról, pihenőkről az M9-es és M91-es gyorsforgalmi út 51-es és 53-as főutak közötti szakaszán, a kiviteli tervek és az engedélyek gőzerővel készülnek – posztolta közösségi oldalán Bányai Gábor, aki szerint sok évtizedes álmot valósítanak meg.

A baon.hu összefoglalója szerint a projekt része lesz az 53-as főút Kisszállás és Kiskunhalas közötti szakaszának teljeskörű felújítása és a Kiskunhalas–Kunfehértó–Jánoshalma közötti kerékpárút megépítése is, a kerékpárút nyomvonaláról egy hét múlva döntenek.

A nyomvonal

Az 51-es főúttól, Dusnok és Sükösd térségéből indulva halad Nemesnádudvar és Érsekhalma között az M9-es nyomvonala. Jánoshalma térségében kettéválik, az egyik ágon kelet-nyugati irányban Kisszállás térségében eléri az 53-as számú főutat, a másik ágon pedig dél felé fordul, és Kisszállás közelében az 55-ös számú főutat keresztezi, ahonnan tovább haladva éri el Tompát.

fotó: Bányai Gábor Facebook-oldala
fotó: Bányai Gábor Facebook-oldala

Az új szakasz, a remények szerint tehermentesí az M0-ást is.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×