eur:
411.02
usd:
394.18
bux:
85760.06
2025. január 22. szerda Artúr, Vince
MÁV Országos Haváriaközpont
Nyitókép: Facebook/Hegyi Zsolt

Elkezdte munkáját a MÁV Országos Haváriaközpontja, és további fejlesztések is jönnek

A most elindult Országos Haváriaközpont segíthet abban, hogy rendkívüli helyzetekben a feltartóztatott utasok továbbutazhassanak – mondta MÁV Csoport vezérigazgatója. Arról is beszélt, hogy mennyi járműre és pénzre lenne szüksége a cégnek a fejlesztésekhez.

Elkezdte működését a MÁV Csoport Országos Haváriaközpontja – közölte a közösségi oldalán a társaság vezérigazgatója. Hegyi Zsolt kiemelte, hogy a vállalatcsoport integrációjával a vasúti és autóbuszos személyszállítás egyesült, és ezzel egy időben elengedhetetlenné vált egy olyan országos diszpécserközpont létrehozása, amely a rendkívüli helyzetekben gyorsan átveszi az irányítást. A cél a haváriahelyzetekben feltartóztatott utasok gyors és zökkenőmentes továbbutaztatása, hogy mindenki minél hamarabb célba érjen.

Hegyi Zsolt eközben a Hír TV-ben arról is beszélt, hogy mennyi járműre lenne szükség a vállalatcsoport járműparkjának megújításához.

"A Volánbusz nagyjából úgy működik, hogy 5700 járműre van ahhoz szüksége, hogy tudja biztosítani a szolgáltatást országszerte. Azért naponta elindul 50 ezer járat, ez egy brutális szám, és egy brutális szolgáltatási volumen, amit a Volánbusz csinál. Az 5700 jármű átlagéletkora nagyjából a 10 éves kor magasságában van. Évente 500-600-at kellene beszereznünk ahhoz, hogy ez a szám változatlan maradjon, de szeretnénk rajta egy kicsit javítani" – fejtette ki.

A vezérigazgató kitért Lázár János építési és közlekedési miniszter késésekkel kapcsolatos bejelentésére is, azaz hogy 20 perc fölött a jegyár fele visszajárna. Azt mondta, a késés tulajdonképpen egy be nem váltott ígéret. "Ez egy garancia az utasnak arra, hogy figyel a vasúttársaság arra, hogy a menetrendszerűséget minél inkább betartsa" – fogalmazott.

Elmondta azt is, hogy már a jövőre érkező 50 mozdonnyal csökkenni fog a késések, vonatkimaradások száma, és megindulnak a pályafejlesztésekhez szükséges közbeszerzések is, még az idén.

"Fontos mérföldkő, hogy mikor lehet annyira lecsökkenteni a lassújeleknek, tehát a sebességkorlátozásoknak a számát, hogy az már a fővonalakon ne jelentsen problémát és ne jelentsen menetidő-növekményt. Ennek, azt gondolom, nagyjából 5-8 év a reális időtávja. Mennyi pénzre lenne most azonnal szükségünk, hogyha ezt a pénzt a kezünkbe tudnánk venni, és be tudnánk menni egy boltba megvásárolni a járműveket? Ez nagyjából 1600 milliárd forintba kerülne, körülbelül 4-5 ezer milliárd forint az, ami egy 10-15 éves időszakban pedig pályafejlesztésre szükséges lenne" – összegzett a vállalatvezető.

Hangsúlyozta még, hogy a nagyvárosi pályaudvaroktól egészen a kistelepülésekig mindenhol felújítják a mosdókat a most meghirdetett program keretében.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Kaiser Ferenc: az USA-nak szüksége van a NATO-ra, hogy megőrizhesse szuperhatalmi pozícióit

Donald Trump várhatóan jelentősen megemeli a védelmi kiadásokat, és erre fogja rákényszeríteni a szövetségeseit is – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense. Álláspontja szerint Oroszországnak jelenleg nincs ereje ahhoz, hogy európai NATO-tagállamokra támadjon, Kínának pedig nem érdeke, hogy közvetlen katonai konfrontációba kerüljön az Egyesült Államokkal.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.22. szerda, 18:00
Varga-Bajusz Veronika
a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára
Drasztikus előírás lépett életbe, megújulnak és drágulnak a PET palackok, de más változások is várhatóak

Drasztikus előírás lépett életbe, megújulnak és drágulnak a PET palackok, de más változások is várhatóak

Tavaly év végén karácsony előtt alig pár nappal egy olyan fontos döntést hozott az Európai Unió Tanácsa, amelynek következtében a nem túl távoli jövőben jelentős változásokkal szembesülhetünk a magyarországi boltokban is. Az uniós kormányok szakminisztereiből álló testület ugyanis december 16-án hivatalosan elfogadta a csomagolásról és a csomagolási hulladékról szóló rendeletet, amelyet az iparági és környezetvédelmi szakértők kiemelt jelentőségű állomásnak, mérföldkőnek tartanak az EU-ban keletkező hulladék mennyiségének csökkentését és az újrahasználat növelését célzó folyamatban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×