Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
MÁV Országos Haváriaközpont
Nyitókép: Facebook/Hegyi Zsolt

Elkezdte munkáját a MÁV Országos Haváriaközpontja, és további fejlesztések is jönnek

A most elindult Országos Haváriaközpont segíthet abban, hogy rendkívüli helyzetekben a feltartóztatott utasok továbbutazhassanak – mondta MÁV Csoport vezérigazgatója. Arról is beszélt, hogy mennyi járműre és pénzre lenne szüksége a cégnek a fejlesztésekhez.

Elkezdte működését a MÁV Csoport Országos Haváriaközpontja – közölte a közösségi oldalán a társaság vezérigazgatója. Hegyi Zsolt kiemelte, hogy a vállalatcsoport integrációjával a vasúti és autóbuszos személyszállítás egyesült, és ezzel egy időben elengedhetetlenné vált egy olyan országos diszpécserközpont létrehozása, amely a rendkívüli helyzetekben gyorsan átveszi az irányítást. A cél a haváriahelyzetekben feltartóztatott utasok gyors és zökkenőmentes továbbutaztatása, hogy mindenki minél hamarabb célba érjen.

Hegyi Zsolt eközben a Hír TV-ben arról is beszélt, hogy mennyi járműre lenne szükség a vállalatcsoport járműparkjának megújításához.

"A Volánbusz nagyjából úgy működik, hogy 5700 járműre van ahhoz szüksége, hogy tudja biztosítani a szolgáltatást országszerte. Azért naponta elindul 50 ezer járat, ez egy brutális szám, és egy brutális szolgáltatási volumen, amit a Volánbusz csinál. Az 5700 jármű átlagéletkora nagyjából a 10 éves kor magasságában van. Évente 500-600-at kellene beszereznünk ahhoz, hogy ez a szám változatlan maradjon, de szeretnénk rajta egy kicsit javítani" – fejtette ki.

A vezérigazgató kitért Lázár János építési és közlekedési miniszter késésekkel kapcsolatos bejelentésére is, azaz hogy 20 perc fölött a jegyár fele visszajárna. Azt mondta, a késés tulajdonképpen egy be nem váltott ígéret. "Ez egy garancia az utasnak arra, hogy figyel a vasúttársaság arra, hogy a menetrendszerűséget minél inkább betartsa" – fogalmazott.

Elmondta azt is, hogy már a jövőre érkező 50 mozdonnyal csökkenni fog a késések, vonatkimaradások száma, és megindulnak a pályafejlesztésekhez szükséges közbeszerzések is, még az idén.

"Fontos mérföldkő, hogy mikor lehet annyira lecsökkenteni a lassújeleknek, tehát a sebességkorlátozásoknak a számát, hogy az már a fővonalakon ne jelentsen problémát és ne jelentsen menetidő-növekményt. Ennek, azt gondolom, nagyjából 5-8 év a reális időtávja. Mennyi pénzre lenne most azonnal szükségünk, hogyha ezt a pénzt a kezünkbe tudnánk venni, és be tudnánk menni egy boltba megvásárolni a járműveket? Ez nagyjából 1600 milliárd forintba kerülne, körülbelül 4-5 ezer milliárd forint az, ami egy 10-15 éves időszakban pedig pályafejlesztésre szükséges lenne" – összegzett a vállalatvezető.

Hangsúlyozta még, hogy a nagyvárosi pályaudvaroktól egészen a kistelepülésekig mindenhol felújítják a mosdókat a most meghirdetett program keretében.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Blanckenstein Miklós: ünnepkor beavatódunk abba a helyzetbe, és tisztázzuk a legfontosabbat – karácsonykor a Jézussal való kapcsolatot

Blanckenstein Miklós: ünnepkor beavatódunk abba a helyzetbe, és tisztázzuk a legfontosabbat – karácsonykor a Jézussal való kapcsolatot

„A szeretet szót kell kicsit pontosítani, mert ténylegesen ilyenkor mindenki próbálja kifejezni a másik felé a szeretetét, ez benne van. De ez az Isten szeretetének az ünnepe, hogy ő szeret minket, mert megtestesült és eljött ez a mag. Hogy ebből adódóan mi is megpróbálunk egy hasonló gesztussal jelen lenni a másik életében, az a következmény” – mondta Blanckenstein Miklós az InfoRádió Aréna című műsorában, arra a kérdésre, hogy a karácsony egy katolikus pap szempontjából is a szeretet ünnepe-e.

Az űrből fognak ellenőrizni – ismertette az új, 20 pontos béketervet Volodimir Zelenszkij

Az ukrán elnök első alkalommal vázolta fel Ukrajna és az Egyesült Államok között megvitatott 20 pontos béketerv-javaslat főbb pontjait, amelyek szerinte alapul szolgálhatnak az Oroszországgal háború lezárását célzó jövőbeli megállapodásokhoz. A magyarokat is érintő vállalás is szerepel a tervezetben.
VIDEÓ
Nem kell külföldre vinni a pénzt, degeszre keresheted magad a magyar tőzsdén!

Nem kell külföldre vinni a pénzt, degeszre keresheted magad a magyar tőzsdén!

Az elmúlt évek egyszerű tőzsdei receptje 2025-ben látványosan felborult. Miközben a forint nagyot erősödött a dollárral szemben, az amerikai részvénypiac forintban számolva alulteljesített, a magyar tőzsde viszont harmadik éve hozott kiemelkedő, 30 százalék feletti hozamokat. A hazai piacon eközben új sztorik nőttek fel, mint a 4iG és a Rába, de a nyomatékot még mindig az OTP adja, ezek a sztorik olyan árfolyamemelkedést produkáltak, amik 2025 befektetési sztárjaivá tették őket, és 2026-ra is fontos tanulságokat hagytak maguk után.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×