eur:
415.45
usd:
403.11
bux:
79775.14
2025. január 5. vasárnap Simon
Nyitókép: Unsplash.com

A magyar autósokat kérdezték – friss felmérés

Friss kutatás készült, hogy mit gondolnak a hazai autósok a közlekedési kultúráról és a szervizekről. Büntetés helyett jutalmazást, egyszerűbb szervizfoglalást, és átlátható szervizfolyamatokat szeretnének.

Az nDRU 2024 júniusától online végzett felmérést, amelyre több száz magyar autós válaszolt. A kutatás három témát vizsgált: a közlekedés körülményeit, a szervizeléshez kapcsolódó tapasztalatokat, valamint az autósok mindennapi üzemeltetési kihívásait.

A vállalat közleménye szerint a válaszadók 57 százaléka büntetés helyett szívesebben fogadna olyan közlekedésszervezési megoldásokat, amelyek jutalmazzák a szabályosan közlekedőket, 35 százalék a rendőri jelenlét fokozását, 28 százalék pedig a szabályszegéseket feltáró kamerarendszerek fontosságát emelte ki.

Az autószerviz kiválasztásánál a válaszadók 76 százaléka a minőséget helyezi előtérbe az árral szemben, és jellemzően 100–300 ezer forintot költenek évente karbantartására, miközben nagyobb transzparenciát szeretnének autójuk szervizelése során. Jelentős igény lenne a tételes online árajánlatok és a javítás közben feltárt hibák képi dokumentációja iránt. A válaszadók 58,6 százaléka évente egyszer vagy kétszer viszi az autóját szervizbe.

Emellett az autótulajdonosok 26 százaléka bizonytalan abban, hova fordulhat a mindennapi autózással kapcsolatos problémák esetén, és sokuknak gondot okoz akár egy időpontfoglalás is a szervizbe, akár bizonyos alapvető karbantartási feladatok (olajcsere, gumicsere) elvégzése.

A parkolási problémák között a legégetőbbnek a szabad parkolóhely megtalálása (79 százalék) bizonyult, ezt követi a parkolási díjak magas költsége (63 százalék), illetve a túl szűk parkolóhelyek (34 százalék) – olvasható egybek mellett.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.06. hétfő, 18:00
Csaba László
közgazdász, egyetemi tanár
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. január 5. 08:17
×
×
×
×