Az nDRU 2024 júniusától online végzett felmérést, amelyre több száz magyar autós válaszolt. A kutatás három témát vizsgált: a közlekedés körülményeit, a szervizeléshez kapcsolódó tapasztalatokat, valamint az autósok mindennapi üzemeltetési kihívásait.
A vállalat közleménye szerint a válaszadók 57 százaléka büntetés helyett szívesebben fogadna olyan közlekedésszervezési megoldásokat, amelyek jutalmazzák a szabályosan közlekedőket, 35 százalék a rendőri jelenlét fokozását, 28 százalék pedig a szabályszegéseket feltáró kamerarendszerek fontosságát emelte ki.
Az autószerviz kiválasztásánál a válaszadók 76 százaléka a minőséget helyezi előtérbe az árral szemben, és jellemzően 100–300 ezer forintot költenek évente karbantartására, miközben nagyobb transzparenciát szeretnének autójuk szervizelése során. Jelentős igény lenne a tételes online árajánlatok és a javítás közben feltárt hibák képi dokumentációja iránt. A válaszadók 58,6 százaléka évente egyszer vagy kétszer viszi az autóját szervizbe.
Emellett az autótulajdonosok 26 százaléka bizonytalan abban, hova fordulhat a mindennapi autózással kapcsolatos problémák esetén, és sokuknak gondot okoz akár egy időpontfoglalás is a szervizbe, akár bizonyos alapvető karbantartási feladatok (olajcsere, gumicsere) elvégzése.
A parkolási problémák között a legégetőbbnek a szabad parkolóhely megtalálása (79 százalék) bizonyult, ezt követi a parkolási díjak magas költsége (63 százalék), illetve a túl szűk parkolóhelyek (34 százalék) – olvasható egybek mellett.