Infostart.hu
eur:
396.92
usd:
338.05
bux:
0
2025. július 25. péntek Jakab, Kristóf
Budapest, 2021. március 29. Közművezetékek a hídtestek között az 1924-ben átadott Gubacsi hídon, amely a Csepel-sziget egyik fővárosi átkelője, a Ráckevei-Dunán át köti össze Pesterzsébetet, Csepellel. A rácsos gerendaszerkezetű ikerhídon a közúti közlekedés számára van fenntartva az egyik hídtest, a másikon pedig vasúti pálya és kétirányú kerékpárút kapott helyet. MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Új helyen mérnek, az 5 km/h túllépése már nem elfogadható

Mérik a vonatok sebességét a Gubacsi hídon. A szerkezetek segítik a tájékozódást, hiszen jelenleg a vonatok csak 5 kilométer per órás korlátozással közlekedhetnek a romos állapotban lévő átkelőn.

Egyre égetőbb lenne a csepeli terminálok vasúti megközelíthetőségét lehetővé tévő műtárgy felújítása, illetve egy új áthidalás megépítése. Az iho.hu cikke szerint a meglévő vasúti (és ezzel megegyezően a közúti) híd parti pilléreihez alkalmazkodva északról egy 145 méter fesztávolságú acél ívhíd ívelné át a medret a következőképpen: a meglévő vágánytengelytől 15 méterre északra az említett fesztávolságú mederhídból, valamint a jobb és bal parti 22 méteres fesztávolságú csatlakozó hidakból álló új nyomvonal épülne meg a tervek szerint. A pálya alaprajzilag átmeneti ívvel érkezne a Pesterzsébet felőli parti hídra, ennek közepétől a mederhídon és a csepeli oldali parti hídon egyenes. A vonalszakaszra engedélyezett legnagyobb sebesség 40 km/óra lenne.

Amíg viszont a híd megépítése várat magára, maradnak az ellenőrzés melletti 5 kilométeres, jobbára tolómozdonyos lassújáratok. Mint írják, egyes vasúttársaságok igyekeztek a maguk részéről is hozzájárulni a forgalom fenntarthatóságához. Azt például biztosan tudni, hogy a MÁV-REC GPS-alapú sebességmérőket telepített a mozdonyaira, amelyek pontosabb sebességmérést tesznek lehetővé, emellett felajánlották az infrastruktúrát kezelő államvasútnak, hogy a mozdonyokon helyezzék el a MÁV mobil sebesség-ellenőrző berendezéseit, amelyek valós idejű adatokat szolgáltatnak a hídon való közlekedésről.

A sebességmérés evolúciójának újabb stációjaként a hídszerkezet déli, illetve északi oldalára a közelmúltban sebességmérő berendezést szereltek fel, melynek kijelzője a mozdonyvezetőnek nyújt vizuális visszajelentést. A társult térfigyelő kamera képét a vonatok áthaladásakor a megfelelő kontrollközpontban figyelik. A szerkezet észleli a híd északi felén, a Topánka út irányából, a Csepeli átjáró felüljáróról érkező közúti járművek tempóját is, mivel az autók még éppen beleesnek a látómezejébe – jegyzi meg egyebek mellett az oldal.

Címlapról ajánljuk
Korányi G. Tamás: régiós összevetésben egyedülálló a magyar aranytartalék

Korányi G. Tamás: régiós összevetésben egyedülálló a magyar aranytartalék

Az év elején még 2700 dollár volt egy uncia arany ára, de azóta 25 százalékot erősödött dollárban számítva, és várhatóan folytatódik ez a trend – mondta az InfoRádióban Korányi G. Tamás. A tőzsdei szakértő arról is beszélt, hogy egy főre számítva a magyar aranytartalék a 12. legnagyobb készlet a világon, a közép-kelet-európai térségben pedig az első helyen van.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.25. péntek, 18:00
Balogh László
az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×