Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.96
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna közelében 2020. december 16-án. Ezen a napon birtokba vehették az autósok az autóút Sopron-kelet és Csorna-nyugat közötti szakaszát. A 153,2 milliárd forint költségvetési forrásból megvalósult beruházással 45 percre csökken a menetidő Sopron és Győr között. Az autóutat a Sopron-kelet csomópontig kétszer két sávon építették ki, középen szalagkorláttal, leállósáv nélkül. Az út koronaszélessége 24,6 méter, a tervezett sebesség óránkénti 110 kilométer.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Le kellett zárni a közkedvelt utat

Szalagkorlátnak hajtott egy autó az M85-ös autóúton Fertőszentmiklósnál, ezért lezárták a Győr felé vezető szakaszt az 58-as és 59-es kilométer között.

A baleset során a jármű vezetője beszorult, őt a sopronkövesdi hivatásos tűzoltók feszítővágóval emelték ki a kocsiból.

A balesethez fertőszentmiklósi és nagylózsi önkéntes tűzoltók, valamint a társhatóságok járművei mellett mentőhelikopter is érkezett a helyszínre. Az érintett útszakaszt lezárták a beavatkozás idejére - közölték.

Még a délelőtt két személyautó és egy kisbusz ütközött össze az M1-es autópálya 128-as kilométerszelvényénél, Ikrény térségében, a Budapest felé vezető irányban. Összesen kilencen utaztak a járművekben.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×