Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Parkolóautomata Budapest belvárosában 2022. szeptember 5-én. Ettől a naptól többet kell fizetni a parkolásért Budapesten, a belső kerületekben hatszáz forintba kerül óránként, miután életbe lépett az új, négy zónatípusból álló egységes fővárosi parkolási rendszer.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

A civilek ellenzik az ingyenes parkolást Budapesten

Hét civil szervezet azt javasolja, hogy töröljék el az ingyenes parkolást egész Budapesten.

Rendeletmódosításra tett 15 pontból álló javaslatot az új Fővárosi Közgyűlés 2024. október 4-i ülésén hét civil szervezet - közölte a 24.hu. A fővárosi képviselőknek kiosztott javaslatban a civilek sürgetik az ingyenes parkolás megszüntetését a főváros teljes területén, beleértve a józsefvárosi példa kiterjesztését is. Egyúttal elengedhetetlennek tartják, hogy az így keletkező többletbevételek felhasználása átlátható legyen és hatékonyan szolgálja a lakosság életminőségének javítását.

Szegő Judit, a Levegő Munkacsoport projektvezetője elmondta, „az ingyenes parkolás valójában nagyon sokba kerül mindannyiunknak: nagymértékben hozzájárul a dugók kialakulásához, a sokszor szinte reménytelen parkolóhely-keresésekhez, továbbá ahhoz, hogy egyre kevesebb terület áll rendelkezésre a nyugodt sétára, a kerékpározásra, a társas kapcsolatok kialakítására, valamint a zöldfelületek kialakítására. Növeli a társadalmi egyenlőtlenségeket is, hiszen csak azokat támogatja évente millió forintos kedvezménnyel, akiknek van autójuk és azt a közterületen tárolják.

Ez az áldatlan állapot nagyon sok ember egészségét károsította már eddig is”.

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke arról beszélt, Párizsban 2003 és 2007 között 50.000-ről csaknem nullára csökkentették az ingyenes parkolóhelyek számát, és ennek hatására 12%-kal mérséklődött a személygépkocsikkal megtett kilométerek száma. Bécsben 2022-ben a parkolási díjat a város egész területére kiterjesztették és megemelték: nem helyben lakóknak óránként 2,50 eurót kell fizetniük, a helyi lakosoknak pedig évi 120 eurót.

Az intézkedés hatására jelentősen csökkent az autóforgalom,

a parkolóhelyek telítettsége pedig reggelenként a korábbi 76 százalékról 63 százalékra csökkent. Miután a budapesti Józsefvárosban a helyi lakók számára is fizetőssé tették a parkolást, a parkolóhelyek nappali foglaltsága 95 százalékról 75-re csökkent, ami lehetővé tette több utca humanizálását – jelezte Lukács.

A parkolásszabályozás átalakításáról szóló javaslatot a Levegő Munkacsoport, A Járda Gyalogosoké, a Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Miutcánk és a Város és Mobilitás Intézet írta alá.

Címlapról ajánljuk
Gyulay Zsolt a Hungaroringről: kőkemény csatákon kellett túljutni

Gyulay Zsolt a Hungaroringről: kőkemény csatákon kellett túljutni

Jövőre is telt házas lesz a Forma-1-es Magyar Nagydíj – mondta az InfoRádióban Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. A mogyoródi létesítményben a tavasz első felében ér véget a felújítás záró szakasza. Arról is beszélt, hogy miként valósulhatott meg a külföldi szakértők által is elismert beruházás.

Fenyegetőzik az orosz külügyminiszter

Megsemmisítő választ fog adni Oroszország az ellene irányuló támadásra - figyelmeztetett Szergej Lavrov orosz külügyminiszter a TASZSZ hírügynökségnek adott, vasárnap megjelent évértékelő interjújában.
Szép csendben lopakodik a digitális euró

Szép csendben lopakodik a digitális euró

Az Európai Tanács múlt hét csütörtöki ülésének politikailag fajsúlyos két napirendi pontja – az Ukrajnának történő hitelnyújtás és a MERCOSUR egyezmény aláírás előtti jóváhagyása – mellett szinte teljesen elsikkadt a harmadik megvitatott kérdés. Megállapodás született ugyanis a Tanács tárgyalási irányelvéről azokkal az euró szerepének megerősítését célzó kulcsfontosságú javaslatokkal kapcsolatban is, amelyek lehetővé teszik majd a digitális euró bevezetését, valamint pontosítják az eurókészpénz törvényes fizetőeszköz-státuszát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×