Ahogy arról az Infostart is beszámolt, október elején már hetek óta problémák voltak tapasztalhatók a Packeta csomagküldő szolgáltató működésében, később pedig a Sameday ügyfeleitől is hasonló jelzések érkeztek: késtek a csomagok, a szolgáltatók előbb-utóbb elérhetetlenné váltak. A helyzet hátterében egyebek mellett a munkaerőhiány is meghúzódhat, a problémák pedig akár a karácsonyi kiszállítási szezonig is kitarthatnak.
A nemzetgazdasági miniszter pénteken a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot.
A Telex megkereste a Samedayt, amely válaszában elismerte a problémát.
"Jelenleg ideiglenesen üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel nézünk szembe az őszi, a szezonra nem jellemző kedvezmények által okozott csomagdömping és a korábbi akvizíciók miatt jelenleg is zajló konszolidációs folyamatok miatt. Elkötelezettek vagyunk, hogy az átmeneti fennakadásokat a lehető leggyorsabban oldjuk meg" – közölték.
Azt is írták, hogy a rendkívül hosszú késések felszámolása érdekében több intézkedést hoznak, így:
- a teljes logisztikai hálózatban meghosszabbított munkanapokat vezetnek be;
- extra műszakokkal és szombati kiszállítással növelik a kiszállítási kapacitásukat;
- megerősítik az ügyfélszolgálati csapatukat, hogy gyorsabb és hatékonyabb támogatást nyújthassanak.
„Jelenleg az operációs folyamataink konszolidációjának és a munkafolyamatok finomhangolásának kritikus szakaszában járunk, amelyek létfontosságúak a közelmúltban történt felvásárlások és egyesülések nyomán", írták még, ígérve, hogy a létszám növelése mellett technológiai fejlesztéseket is terveznek.