Ahogy haladunk előre az időben, Tüttő Kata főpolgármester-helyettes szerint egyre nagyobb a nyugalom, legalább a védekezők részéről Budapest területén.
"Ha a Fővárosi Csatornázási Művek igazgatója nyugodt, akkor tulajdonképpen nyugodtak lehetünk" - mondta az InfoRádióban a városvezető.
Szerinte már sok minden egyértelmű, pedig 10 napja még más volt a helyzet.
"Két dolog látszott: rengeteg eső fog esni, és mindenképpen jön egy árhullám, amelyről nem tudjuk, hogy mekkora, de gyorsan és kiszámíthatatlanul érkezik. Most már látjuk, hogy nem haladja meg a 2013-as 890 centis körüli szintet, 850 centiméternél plusz-mínusz 10 centi fog tetőzni a Duna" - ecsetelte.
Amikor látták a csatornázási műveknél látták, hogy érkezik a víz, kérték, hogy rendeljék el a készültségi fokozatot a várható legmagasabb vízállásra. Ez azt jelenti, hogy 9 méter magas vízállásra készült fel a főváros.
"Az építkezés még nem fejeződött be, csütörtök estére be fog" - ígérte.
Az egyes szakasz az úgynevezett zárás volt, mivel a Duna össze van kötve a csatornarendszerrel; a kettes szakasz az építkezés szakasza, ami az elmúlt napokban történt, ez a látványos.
"Pont itt vagyok a Margitszigeten, zajlik még a homokzsákok töltése, elhelyezése" - mondta.
A mobilgátemelés is megtörtént a XIII. kerületben, a Duna Arénánál.
A Rómain a Királyok útja, Nánási út tengelyben a meglévő nyúlgátat erősítik már négy kilométer hosszan; agyagból emelnek egy egy méter magas, négy méter széles gátat most.
A közlekedésben beállt változásokról is szólt, erről ITT írtunk részletesebben.
Az autós közlekedés is most nagyon nehéz a városban, ezért azt kérte, hogy aki teheti, váltson közösségi közlekedésre; e mentén javasolta korábban a Demokratikus Koalíció, hogy adják vissza legalább átmenetileg a Lánchidat az autóforgalomnak, de erre Tüttő Kata közlése szerint nem kerül sor.
"A Lánchídnak kicsi az autókapacitása; ugye most elég sok kapacitás esett ki a rakpartokkal. Az a félelem jogos, hogy ha az autók visszakerülnek a Lánchídra, nem fognak gyorsabban haladni, mert dugó lesz, viszont a közösségi közlekedést teljesen megöli. Most nagy előnye a Lánchídnak, hogy a védekezésben résztvevők is tudják használni, ami azért most elég fontos" - érvelt a főpolgármester-helyettes; ha tehát visszakerül az autóforgalom a Lánchídra, sem a tömegközlekedők, sem az autósok, sem a védekezésben részt vevők nem tudják használni.