A hazai e-kereskedelmi piac legrangosabb szakmai expójának egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó témája a 2024. március 28-án életbe lépő, szakmai berkekben "webshop-rendelet"-nek hívott kormányrendelet, és az azzal kapcsolatos, a webáruházakat és a Magyar Postát érintő szakmai feladatok konstruktív áttekintése volt - írja közleményében a Magyar Posta.
Mint ismeretes, a kormányrendelet értelmében a Magyar Posta Zrt.-t mint egyetemes postai szolgáltatót minden esetben közvetlen teljesítési kötelezettség terheli, hogy a postai szolgáltatásokat mindenki számára elérhetővé és hozzáférhetővé tegye, ezzel biztosítva azt, hogy a lakosság - lakóhelye földrajzi elhelyezkedésétől függetlenül - hozzáférjen az egyetemes postai hálózat igénybevételével ellátható, megfizethető és megfelelő minőségű postai szolgáltatásokhoz.
A jogszabály teljesítése érdekében a webshopoknak mindössze annyi a feladatuk, hogy a Magyar Posta szolgáltatását a többi szolgáltatóval azonos módon feltüntessék a honlapjukon
közölte a szervezet.
Balczó Barnabás, a társaság elnök-vezérigazgatója hozzátette: a jogszabály nem biztosít kizárólagosságot a Magyar Posta részére, vagyis a webshopok - ahogyan eddig is, ezután is - megállapodhatnak további futárszolgálatokkal is.
Amennyiben a webshop a posta általános szerződési feltételeiben szereplő szolgáltatást kívánja igénybe venni, akkor az ott feltüntetett árak bruttóban értendőek és tartalmazzák a csomagkiszállításnak a költségeit is. Ha a webshop ennél magasabb szintű szolgáltatásokat szeretne (például telephelyi felvételt vagy törékeny árukezelést), akkor egyedi szerződést érdemes kötnie a Magyar Postával.
Kiderült: a szerződéskötésnek nincs minimum elvárása, az igénybe venni kívánt szolgáltatás alapján érdemes választani.